فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۸۱۶»

در زمان آلودگی هوا چه کنیم؟

انتقال منابع آلاینده به خارج از شهرها، موجب کاهش آلایندگی هوا می‌شود

عصر خودرو- رئیس محیط زیست شهر تهران گفت : نوشیدن شیر و مایعات زیاد، مصرف میوه‌ها و سبزیجات و عدم تردد و ورزش در فضای آزاد از مهم‌ترین اقدامات برای مقابله با کاهش آثار آلودگی هوا است.

در زمان آلودگی هوا چه کنیم؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشاه خبرنگاران ، محمد حسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران  در رابطه با راهکارهای مقابله انسان‌ها با آلودگی هوا، اظهار داشت: در زمان آلودگی هوا ، هیچ راه حلی جز اضافه نکردن آلودگی بیشتر به هوای ساکن آلوده و مراقبت از خودمان با قرارگیری کمتر در این فضا وجود ندارد.

    وی افزود: تردد با خودرو شخصی را به حداقل ممکن رسانده و فعالیت کارخانه، پروژه‌های صنعتی و معادن شن و ماسه را به عنوان فعالیت‌های آلاینده، کاهش دهیم.

    رئیس محیط زیست شهر تهران گفت :کودکان، سالمندان و بیماران قلبی، ریوی،تنفسی و عروقی تا حد امکان در منزل بوده و از ترددهای غیر ضروری در فضای آزاد خودداری کنند.

    بازگیر با تأکید بر اینکه در زمان آلودکی هوا باید به نوشیدن مایعات زیاد و شیر روی آورد، افزود : استفاده از سبزیجات و میوه‌های فراوان، مصرف ماهی، تخم‌مرغ و روغن زیتون، استفاده نکردن از غذاهای سنگین، پر حجم و چرب از دیگر راهکاری مقابله با اثرات زیان‌بار آلودگی هوا است.


    *ورزش ممنوع است

    بازگیر به استفاده از گلدان‌های متعدد در خانه برای ایجاد یک سیستم تهویه طبیعی و حفظ اکسیژن مورد نیاز زمان آلودگی هوا تأکید کرده و گفت: ورزش کردن در فضای آزاد ممنوع بوده و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

    وی ادامه داد: ورزشکاران نیز باید از ورزش در فضای آزاد اکیداً خودداری کنند، چرا که به هنگام ورزش هوای بیشتری به بدن می‌رسد و هوا در این فصل مملو از آلودگی است.


    *انتقال منابع آلاینده به نقاط دور از شهرها

    رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: بدون تردید یکی از منابع مهم آلودگی هوا، مجموعه‌های صنعتی و کارخانجات هستند، چرا که در آلودگی هوا  بین میزان صنایع داخل و نزدیک شهرها و میزان آلودگی آن‌ها ارتباط کاملا مستقیمی وجود دارد، مثلا در شهری مثل تهران که 37 درصد از صنایع مصرفی کشور را در اطراف خود جای داده، یکی از عوامل اصلی آلودگی همین مورد است و البته یکی از کاربردی‌ترین راهکارها می‌تواند اتخاذ تصمیماتی باشد که تا حد امکان زمینه انتقال این کارخانجات به نقاط دورتر را فراهم کند.

    بازگیر ادامه داد: نکته دیگر در زمینه آلودگی ناشی از صنایع این است که به کارگیری آخرین دستاوردهای تکنولوژیکی در سیستم‌های مختلف و از جمله نصب فیلترهای استاندارد و پیشرفته در مسیر دودکش‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد.


    *گسترش شبکه حمل‌ونقل عمومی

    وی افزود: گسترش شبکه حمل‌ونقل عمومی دومین راهکار مطرح شده برای کنترل و کاهش آلودگی هوا است ؛ را‌ه‌اندازی و گسترش یک شبکه حمل ونقل عمومی اعم از شبکه‌های مترو و یا سیستم اتوبوسرانی و تاکسیرانی منطبق با استانداردهای روز دنیا و مبتنی بر ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه، عامل بسیار مهمی است که می‌تواند تا حجم زیادی از تراکم و انبوهی اتومبیل‌های موجود در معابر شهری جلوگیری نماید.


    *سوختی با کیفیت بهتر و آلایندگی کمتر

    رئیس محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: علاوه بر این دو عامل راهکارهای دیگری نیز وجود دارند برنامه‌ریزی و اقدام جهت تولید بنزین و گازوئیل با کیفیت و آلایندگی کمتر، وضع قوانین محکم با پشتوانه اجرایی جدی در ارتباط با مدیریت سیستم حمل‌ونقل، فرهنگ‌سازی عمومی به وسیله رسانه‌های ارتباط جمعی، سومین راهکار پیشنهادی کارشناسان برای مقابله با آلودگی هوا به ویژه در فصل وارونگی دما است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو