فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۸۱۸»

۳۰۰ میلیون کودک، ساکن آلوده‌ترین شهرهای جهان هستند

عصر خودرو- بررسی جدید صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) حاکی از آن است که ۳۰۰ میلیون کودک در مناطقی با بیشترین میزان آلودگی هوا زندگی می‌کنند.

۳۰۰ میلیون کودک، ساکن آلوده‌ترین شهرهای جهان هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، در بررسی یونیسف آمده است 300 میلیون کودک در مناطقی از جهان زندگی می‌کنند که بالاترین سطح آلودگی هوا را دارند و دودهای سمی بیش از شش برابر استانداردهای بین‌المللی است.

    نتایج این مطالعه که براساس اطلاعات ماهواره‌ای به دست آمده اولین برآورد جهانی از میزان قرار گرفتن در معرض آلودگی هواست و نشان می‌دهد تقریبا 90 درصد کودکان جهان در مناطقی زندگی می‌کنند که آلودگی هوای بیرونی از محدوده تعیین شده سازمان جهانی بهداشت (WHO) فراتر رفته است.

    صندوق کودکان ملل متحد هشدار داده است سطح آلودگی هوای جهانی در مرگ سالانه 600 هزار کودک نقش دارد که از مجموع مرگ و میرهای ناشی از مالاریا و ایدز (HIV) بیشتر است.

    کودکان در برابر آلودگی هوا بیشتر آسیب‌پذیر هستند و این فاکتور می‌تواند تاثیرات مخربی بر سلامت و رشد مغز کودک داشته باشد. همچنین یونیسف از کشورهایی که در نشست ماه آینده آب و هوای جهانی شرکت می‌کنند درخواست کرد خیلی سریع احتراق سوخت‌های فسیلی را کاهش دهند.

    "آنتونی لیک" مدیر اجرایی یونیسف گفت: بزرگی خطرات ناشی از آلودگی هوا بسیار شدید است. هیچ کشوری نمی‌تواند این معضل را نادیده بگیرد. زمانی می‌توانیم کودکان خود را حفظ کنیم که سلامت کیفیت هوا مورد توجه قرار گیرد.

    طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت آلودگی هوا یکی از بزرگترین خطرات سلامت زیست محیطی و در حال وخیم‌تر شدن است. همچنین سطح هوای سمی طی پنج سال اخیر 8 درصد افزایش یافته است. در سال بیش از سه میلیون نفر به دلیل آلودگی هوای بیرونی فوت می‌کنند و این رقم تا سال 2050 دو برابر می‌شود چراکه شهرها با سرعت بالایی در حال گسترش هستند.

    همچنین از میان 300 میلیون کودکی که در معرض میزان فزآینده‌ای از آلودگی هوا قرار دارند 220 میلیون نفر در جنوب آسیا زندگی می‌کنند و در هند بسیاری از آلوده‌ترین شهرهای جهان وجود دارد. علاوه بر این 70 میلیون کودک در مناطق شرق آسیا از هوای بسیار سمی استنشاق می‌کنند.

    به گزارش روزنامه گاردین، بحران آلودگی هوا در کشورهای با میزان درآمد پایین و متوسط شدید است و 98 درصد شهرها دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت را رعایت نمی‌کنند. همچنین بیش از نیمی از شهرهای واقع در کشورهای ثروتمند هم در رعایت این دستورالعمل‌ها ناکام مانده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو