فونیکسریمکسبهتام

خودروهای ایرانی از پرداخت تعرفه‌ها و عوارض در قانون ترکمنستان معاف هستند

عصر خودرو- سفیر ترکمنستان در تهران از مسائل میان ایران و ترکمنستان را مشکلات مربوط به حمل و نقل و دریافت عوارض گمرکی از جانب ایران می‌داند.

خودروهای ایرانی از پرداخت تعرفه‌ها و عوارض در قانون ترکمنستان معاف هستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، احمد قربانف، سفیر جمهوری ترکمنستان در ایران طی نشستی که در موسسه مطالعات ایران و اوراسیا (ایراس) برگزار شد، گفت: با گسترش روابط دو کشور، مسائل و مشکلاتی هم به وجود می‌‌آید. یکی از مسائل میان ایران و ترکمنستان به حمل و نقل و پرداخت عوارض گمرکی باز می‌گردد.

    وی افزود: دو کشور باید عوارض گمرکی یکسانی پرداخت کنند. در قانون ترکمنستان برای تمامی خودروهایی که از خاک این کشور تردد دارند، از سال 2000 به بعد تعرفه‌های خاصی برای پرداخت ترانزیت وضع شده و برای کشورهای مختلف تعرفه‌های جداگانه‌ای مشخص شده است. نکته اینجاست که در این قانون خودروهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران معاف از پرداخت این تعرفه‌ها و عوارض هستند.

    سفیر ترکمنستان در ایران با بیان اینکه قانون عدم دریافت عوارض و تعرفه از خودروهای ایرانی به مدت 10 سال ادامه پیدا کرد، گفت: ایران در مقابل این قانون را برای خودروهای ترکمنی اعمال می‌کرد، اما اخیراً میان ایران و ترکیه در زمینه حمل و نقل ناهماهنگی و مشکلاتی به وجود آمد که در نتیجه قرار بر این شد که تعرفه‌های گمرکی را برای خودروهای ایرانی و ترکیه‌ای افزایش دهند.

    وی ادامه داد: در این تصمیمات برای افزایش تعرفه‌ها، نام کشور ترکمنستان هم آمده بود، که این وضعیت به مدت دو سال ادامه پیدا کرد و از خودروهای ترکمنی از جانب ایران عوارض نسبتاً زیادی دریافت می‌شد.

    سفیر ترکمنستان با بیان اینکه وضعیت دریافت عوارض از جانب ایران به صورت یک‌طرفه بود، تصریح کرد: کشور ترکمنستان دریافت عوارض ترانزیت از خودروهای ایرانی را معاف کرده بود، اما طرف ایرانی از خودروهای ما تعرفه دریافت می‌کرد، از این رو به دولت جمهوری اسلامی ایران گفتیم که عدم دریافت عوارض باید دوطرفه باشد. در رابطه با این موضوع چندین جلسه برگزار کردیم و به ایران پیشنهاد کردیم که در صورت عدم دریافت عوارض از خوروهای ترکمنی، ما نیز خودروهای ایرانی را از پرداخت عوارض معاف خواهیم کرد. این موضوع در حال بررسی  است و در آینده نتیجه نهایی را اعلام خواهیم کرد

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو