فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران :

توقف همیشگی فروش طرح ترافیک روزانه و هفتگی

تعطیلی مدارس بی برنامه‌ترین اقدام برای کاهش آلودگی هواست

عصر خودرو- رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران تعطیل کردن مدارس برای کاهش آلودگی هوا را بی برنامه ترین اقدام عنوان کرد و گفت: به نظر می‌رسد بعضی از مسئولان ماسک‌های آلودگی هوا را به جای آنکه به بینی بزنند بر روی چشمانشان قرار داده‌اند که خسارات روحی و سلامتی وارده به مردم را نمی‌بینند.

توقف همیشگی فروش طرح ترافیک روزانه و هفتگی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا ، اقبال شاکری صبح امروز در سیصد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران در حالیکه به صورت نمادین ماسکی بر روی صورت داشت گفت: تهران به سختی نفس می‌کشد و آلودگی هوا به قصه تکراری و مشکل حل نشدنی تهران بدل شده که این روزها خسارات روحی و جسمی سنگینی به شهروندان وارد می‌کند.

    شاکری خواستار توقف فروش طرح ترافیک روزانه و هفتگی در شهر تهران شد و تاکید کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که فروش طرح ترافیک روزانه و هفتگی به طور کامل در شهر تهران متوقف شود.

    وی با بیان اینکه تهران تابلو و نماد ملی کشور است و کارکرد ملی دارد گفت: بنابراین هر گونه کوتاهی در این موضوع به منزله ضعف مدیریت و ناکارآمدی کشور محسوب می‌شود.

    رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با طرح این سوال که چه کسی باید جوابگوی مردم باشد؟ گفت: اگر مسئولان نمی‌توانند برای به خطر افتادن سلامتی مردم کاری کنند کنار رفته و امورات را به دست کسانی بسپارند که ثابت کرده‌اند که در هر کاری می‌توانند موفق باشند و این در حالیست که 13 ارگان بر اساس گزارش بازرسی مسئول امور آلودگی هوا هستند اما هیچ کس پاسخگو نیست و جالب است بدانید که مدیرکل گردشگری از توریست‌های خارجی به دلیل آلودگی هوا معذرت خواهی کرده است اما طی سال‌های اخیر حتی یک مسئول نیز صدایش در نیامده تا از مردم عذرخواهی کند و یا حتی بابت این وضعیت به آنها توضیحی بدهد.

    شاکری با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد 80 درصد آلودگی هوا به علت تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها است گفت: جای سوال است که کلید برجام کی قرار است قفل مشکلات کشور را باز کند چرا که حداقل می‌توانیم با استفاده از برجام مشکلاتی همچون خرید 1000 واگن، 400 اتوبوس، ‌20 هزار تاکسی نو و همچنین خرید موتورسیکلت‌های برقی حل کنیم.

    شاکری با بیان اینکه اگر مسئولان نمی‌توانند کاری کنند کار را به دست جوانانی که در صنایعی همچون نانو، هوا فضا، سلول‌های بنیادی و ... که پیشرفت‌های حیرت انگیزی داشته‌اند بسپارند گفت: دولتمردان منتظر آن طرف مرزها نباشند و برای تامین منابع با انتشار اوراق قرضه مشارکت  از حمایت مردم بهره مند شوند و پروژه‌های با روش BOT را راه اندازی کنند.

    وی با بیان اینکه شهرداری تهران باید فروش روزانه و هفتگی آرم طرح ترافیک را به طور همیشه قطع کند گفت: نصب کاتالیست بر روی اتوبوس، مینی بوس و تاکسی باید تشدید شود چرا که تعطیل کردن مدارس بی برنامه‌ترین کاری است که می‌توان انجام داد چرا که سبب به هم خوردن نظم زندگی مردم می‌شود.

    وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد بعضی از مسئولان ماسک‌های آلودگی هوا را به جای آنکه به بینی بزنند بر روی چشمانشان قرار داده‌اند که خسارات روحی و سلامتی وارده به مردم را نمی‌بینند، گفت: وزارت بهداشت،‌راه، کار، محیط زیست، استانداری و شهرداری باید به داد مردم برسند.

    وی با اشاره به لزوم بهره گیری از مشارکت شهروندان برای حل معضل آلودگی هوا تصریح کرد: در شرایطی که دولت توان حل مشکل آلودگی هوای تهران را ندارد می توانیم با ارائه درخواست صدور اوراق قرضه و مشارکت همکاری شهروندان در حل معضل آلودگی هوا را داشته باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو