فونیکسریمکسبهتام

ساماندهی بیش از ۹۵۰ تاکسی قشم در ۵ رنگ‌بندی

عصر خودرو- سرپرست مدیریت حمل و نقل عمومی و پایانه های سازمان منطقه آزاد قشم از ساماندهی و انتخاب پنج رنگ و کد ویژه برای بیش از ۹۵۰ تاکسی سطح شهرستان با تعامل پلیس راهور خبر داد.

ساماندهی بیش از ۹۵۰ تاکسی قشم در ۵ رنگ‌بندی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران جیب ، اسماعیل خدرلو شنبه با اعلام اینکه رنگ زمینه همه تاکسی های خدمات عمومی سفید است ، افزود: مسیر خدمات هر یک از پنج گروه تاکسی درون شهری ، برون شهری ، فرودگاه ، تاکسی تلفنی و تاکسی ویژه بانوان با یک نوار رنگی مشخص شده است.

    وی بیان داشت: تاکسی های درون شهری با نوار زرد رنگ همراه با شطرنجی مشکی ، برون شهری با نوار نارنجی و شطرنجی مشکی ، خط ویژه فرودگاه با نوار مشکی همراه با شطرنجی زرد ، آژانس ها با نوار کرم و شطرنجی مشکی و تاکسی بانوان نیز با نوار بنفش و شطرنجی مشکی به مردم خدمات می دهند.

    سرپرست مدیریت حمل و نقل عمومی و پایانه های سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد : هر یک از تاکسی ها در گروه های پنج گانه یک کد ویژه دارند که روی بدنه خودروها چاپ شده و خودروهای بدون آرم و علایم ویژه براساس قانون ، مجاز به حمل مسافر نمی باشند.

    وی با اعلام اینکه لباس رانندگان نیز در آینده نزدیک یکسان خواهد شد ، گفت: افرادی که مایل به فعالیت در حوزه خدمات عمومی هستند باید از طریق یکی از دفاتر و شرکت های تاکسیرانی به مدیریت حمل و نقل عمومی و پایانه های سازمان منطقه آزاد قشم برای دریافت مجوز معرفی شوند.

    خدرلو گفت: صدور کارت شناسایی رانندگان برای نصب مقابل دید مسافران ، صدور پروانه بهره برداری و دفترچه تاکسیرانی نیز از طریق این مدیریت با هدف ساماندهی فعالیت خودروهای خدمات عمومی با جدیت دنبال می شود.

    وی همچنین از برنامه ساماندهی 25 خودرو ویژه سرویس مدارس از ابتدای مهر ماه امسال با طی کردن مراحل روند اداری شامل تعیین صلاحیت فردی رانندگان ، نداشتن سوء پیشینه ، نداشتن اعتیاد و دریافت تائیدیه معاینه فنی خودروها توسط پلیس راهور و ارائه کد اختصاصی از دیگر برنامه های این مدیریت در راستای ساماندهی خدمات حمل و نقل ویژه شهر قشم عنوان کرد.

    این مسئول با اعلام اینکه موضوع نوسازی ناوگان خودروهای خدمات عمومی در جزیره قشم یکی از سیاست های جدی سازمان منطقه آزاد است ، گفت: در 2 سال گذشته تعداد قابل توجهی خودرو مدل روز جایگزین خودروهای قدیمی شده و این روند تا نوسازی کامل ناوگان حمل و نقل عمومی این شهرستان ادامه دارد.

    جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و حدود 120 هزار نفر جمعیت در جنوب کشور قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو