فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان حمایت

افزایش نرخ عوارض آزادراهی به نفع مردم است

عصر خودرو- مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان حمایت گفت:هر‌‎چه بتوانیم درحوزهٔ توسعهٔ آزادراه‌ها سرمایه‌گذاری کنیم و بخش خصوصی را برای این کار جلب و تشویق کنیم حمایت از حقوق مصرف‌کننده بوده و در نهایت باعث کاهش هزینه های وی است.

افزایش نرخ عوارض آزادراهی به نفع مردم است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، سید جواد احمدی  در خصوص نرخ های بالای عوارض  آزادراهی در کشور اظهار کرد:برخی از  آزادراه‌ها  توسط دولت و برخی از آنها با مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شوند، یعنی بخش خصوصی می‌آید و برای ساخت آزادراهی سرمایه‌گذاری می‌کند.

    وی افرود: بر این اساس سرمایه‌گذار بخش خصوصی بر اساس قراردادی که با وزارت راه و شهرسازی منعقد می‌کند در چارچوب آن اقدام به سرمایه گذری و اخذ عوارض از مردم می‌کند.

    مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با اشاره به اینکه تعیین تعرفۀ آزادراه‌ها برای بخش خصوصی بر اساس سازوکاری پیش‌بینی شده است، ادامه داد: کمیته‌ای در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد که پیشنهادات نرخ بهره‌برداران بزرگراه‌ها و آزادراه‌های مشارکتی را دریافت و بررسی می‌کند تا در نهایت عوارض آزادراهی را تعیین شود.

    وی با اشاره به اینکه سازمان حمایت نیز درباره تعیین نرخ آزادراهی ورود می‌کند  تصریح کرد: براساس مصوبات ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها، کالاها و خدماتی (مانند عوارض آزادراهی) که قیمت دارند باید از طریق سازمان حمایت، میزان درخواست افزایشی پیشنهادی بررسی شود و در صورت تأیید، کارگروه تنظیم بازار  و در مرحله بعد ستاد هدفمندی با در نظر گرفتن نرخ سال قبل این افزایش نرخ را تأیید می‌کنند.

    تعیین نرخ تشویقی عوارض آزادراهی برای جلب مشارکت بخش خصوصی

    احمدی گفت: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به عنوان رئیس ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها، اجازهٔ افزایش تعرفه آزادراه‌ها را به وزارت راه و شهرسازی واگذار کرده است که آنها نیز با توجه به مسائلی که بخش خصوصی و مشکلاتی که دارند برای جلب سرمایه‌گذار و تشویق بخش خصوصی اقدام می‌کنند.

    وی افزود: از نیمه شهریورماه سال جاری در بعضی از آزادراه‌ها شاهد افزایش نرخ با متوسط  14 درصدی هستیم که در این خصوص روال قانونی آن طی شده است.

    حقوق مردم در افزایش نرخ عوارض آزادراهی رعایت می‌شود؟

    احمدی در پاسخ به این سؤال که چرا در این افزایش نرخ‌های آزادراهی مردم به‌عنوان مصرف‌کننده دیده نمی‌شوند گفت: هر چه بتوانیم در حوزهٔ توسعهٔ آزادراه‌ها سرمایه‌گذاری کنیم و بخش خصوصی را برای این کار جلب و تشویق کنیم خود حمایت از مصرف‌کننده است.

    وی تصریح کرد: آزادراه خرم‌آباد ـ پل زال در استان لرستان توسط بخش خصوصی ساخته‌شده است و چیزی حدود 70، 80 کیلومتر مسیر را نزدیک کرده است همچنین این مسیر را از حالت یک جادهٔ دو طرفه صعب‌العبور به آزادراه شده است.

    مدیرکل نظارت بر خدمات  سازمان حمایت حالا مصرف‌کننده ادامه داد: با عبور افراد از این مسیر با صرفی هزینه‌ای اندک در سوخت، وقت، استهلاک خودرو صرفه‌جویی به عمل می‌آید.

    وی اضافه کرد: توسعهٔ  آزاده‌راه‌ها  خود حمایت از مصرف‌کننده است هرچند که مصرف‌کننده عوارضی پرداخت می‌کند و در لحظه پرداخت  ممکن است متوجه تیم مهم نباشد.

    احمدی در پایان گفت: در پروژه‌های عمرانی مانند این امر بهتر است دولت خود دخالت نکرده و اقدام خود را به مدیریت  محدود کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو