فونیکسریمکسبهتام

نجات سرنشینان ۱۸ دستگاه خودروی گرفتار برف در کجور نوشهر

عصر خودرو- رئیس جمعیت هلال احمر نوشهر با اشاره به ریزش برف در مناطق کوهستانی این شهرستان ، از امداد رسانی به ۷۱ نفر از سرنشینان خودروهای گرفتار در برف در شهرهای پول و کجور (گردنه بشم) خبر داد.

نجات سرنشینان ۱۸ دستگاه خودروی گرفتار برف در کجور نوشهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، امیرحسین عسگرزاده روز دوشنبه گفت که با توجه به بارش برف شب گذشته ، تیم امدادی پایگاه کجور از ساعت 18 تا ساعت 24 شب گذشته مشغول عملیات نجات در منطقه بود.
    وی تصریح کرد: با توجه به برودت هوا و ریزش شدید برف ، تعدادی از خودروهای عبوری در برف متوقف شدند که تیم هلال احمر اقدام به امداد رسانی به 18 دستگاه خودرو گرفتار در برف کرد.
    عسگرزاده گفت : جمعیت هلال احمر بخش کجور به طور شبانه‌روزی آماده امداد و نجات در این منطقه کوهستانی است و مردم می‌توانند در مواقع اضطراری با شماره 112 ندای امداد تماس گرفته و نسبت به اطلاع رسانی و دریافت کمک‌های امدادی در بخش کجور اقدام کنند.
    جهانبخش سرانی کجور، سرپرست هواشناسی کجور نیز به ایرنا گفت که میزان بارش برف که از روز گذشته در کجور شرو ع شده به بیش از 10 سانتی متر رسیده است.
    به گفته وی ، هم اکنون درجه حرارت در این منطقه سه درجه سانتی گراد زیر صفر است.
    همچنین بارش برف در بخش بلده نور نیز به 20 سانتی متر رسید و عبور و مرور خودروهای را در محورهای مختلف این بخش کوهستانی با مشکل مواجه کرده است.
    رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت : برفی که از روز گذشته آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد بیشتر راههای ارتباطی کوهستانی از جمله مسیر لاویج ، بلده - زنگوله و بلده - نور را در برگرفته است.
    مسعود رامی افزود : ماموران راهداری از شب گذشته با گسیل امکانات و تجهیزات راهداری در مسیرهای کوهستانی و سخت گذر برفگیر این بخش مشغول عملیات نمک پاشی و برفروبی هستند.
    وی اظهارداشت : هم اینک براساس هماهنگی های به عمل آمده با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ، مسیر دوراهی سیاه سنگ به بلده از امروز تا پایان فصل سرما همانند سال های گذشته بسته شد.
    رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : این مسیر کوهستانی برای تامین امنیت جاده ای مسافران وگردشگران بسته شده و خوشبختانه روستایی و آبادی در پیرامون آن وجود ندارد.
    از مجموع حدود هفت هزار و 707 کیلومتر راه روستایی موجود درمازندران، 400 کیلومترآن جزو حوزه استحفاظی شهرستان نوراست. بخش بلده با 48 روستا، 120 کیلومتر راه اصلی و 220 کیلومتر راه فرعی در غرب مازندران واقع است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط