فونیکسریمکسبهتام

سرنوشت ۷ گرفتار در برف معلوم نیست

امداد رسانی به ۲۲ نفر در سمنان

عصر خودرو- معاون امداد و نجات هلال احمراستان سمنان از امداد رسانی به ۲۲ هموطن گرفتار در برف طی شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: سرنوشت هفت نفر در منطقه هیکو مهدیشهر تا کنون مشخص نیست.

امداد رسانی به ۲۲ نفر در سمنان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، علی یحیایی ضمن بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته در مجموع هفت مورد شامل 22 نفر گرفتار در برف و کولاک امداد رسانی شد، ابراز داشت: عملیات امداد رسانی به هفت نفر گرفتار شده برف و کولاک در منطقه ییلاقی فولاد محله مهدیشهر همچنان ادامه دارد و این افراد که طی چند روز گذشته در منطقه ییلاقی فولاد محله در نزدیک پرور گرفتار برف شدید شدند و با توجه به سنگین بودن برف و شرایط جوی امداد رسانی را با چالش مواجه کرده است.

    وی افزود: بالگرد هلال احمر باتوجه به متراکم بودن ابرها شب گذشته نتوانست امداد رسانی هوایی را انجام دهد و با توجه به شرایط آب و هوایی و سنگین بودن برف تا ارتفاع یک متر امداد رسانی با فرستادن اکیپ زمینی در دست اقدام است و به زودی این افراد از برف نجات خواهند یافت.

    معاون امداد و نجات هلال احمراستان سمنان همچنین ضمن بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته به دو مورد حادثه که در برف و کولاک جنگل ابر گرفتار شده بودند توسط پایگاه هلال احمر جاده ابر امداد رسانی شد، گفت: با توجه به شرایط جوی باید از سفر به نقاط حادثه خیز که امکان امداد رسانی را دچار چالش می کند  پرهیز کرد.

    یحیایی افزود: با توجه به برف و کولاک شدید در محورهای استان سمنان در سطح پایگاه های هلال احمر مستقر در استان چهار مورد شامل 14 نفر به صورت حضوری به این مراکز مراجعه و از خدمات هلال احمر بهره مند شدند.

    وی با بیان اینکه با توجه به لغزندگی سطح جاده ها امکان سرخوردن و واژگونی خودرو وجود دارد از یک مورد امداد و نجات جاده ای خبر داد و ابراز داشت: طی 24 ساعت گذشته در محور شاهرود-آزادشهر یک دستگاه نیسان آیسان با انحراف از جاده و برخورد با گاردریل دچار سانحه شد و با تلاش نیروهای هلال احمربه این خودرو امداد رسانی صورت گرفت.

    معاون امداد و نجات هلال احمراستان سمنان در ادامه توضیح داد: با توجه به سرما و برودت هوا مسافران از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت الزام به سفر تجهیزات خودرو مانند زنجیر چرخ، برف پاک کن و چراغ های مه شکن را مورد بازدید قرار دهند و همچنین با در دست داشتن اطلاعات راه ها و آخرین وضعیت آب و هوایی اقدام به سفر کنند.

    وی افزود: از مسافران محورهای کوهستانی تقاضا داریم تجهیزاتی مانند لباس گرم، داروی مورد نیاز و مواد غذایی را به همراه داشته باشند و در صورت لزوم پلیس راه و نیروهای هلال احمر را در جریان وضعیت راه ها قرار دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو