فونیکسریمکسبهتام

فرماندار نهاوند خبر داد:

اسکان اضطراری ۱۳۰ زائر گرفتار در محورهای مواصلاتی نهاوند

عصر خودرو- فرماندار نهاوند از اسکان اضطراری ۱۳۰ زائر گرفتار در محورهای مواصلاتی نهاوند خبر داد.

اسکان اضطراری ۱۳۰ زائر گرفتار در محورهای مواصلاتی نهاوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، کریم حمیدوند گفت: خوشبختانه در شهرستان نهاوند نیروهای امدادی نظیر راهداری، اورژانس، هلال احمر زحمات و خدمات ارزنده‌ای را به زائران اربعین ارائه کرده‌اند.

    وی بابیان اینکه همه این خدمات با توجه به دستورالعمل‌ها و هماهنگی‌های انجام‌شده به‌صورت رایگان بوده است، گفت: شهرستان نهاوند امسال علاوه بر موکب‌های مردمی دارای دو موکب اصلی در میدان خروجی شهرستان و شهر فیروزان بود که نیروهای بسیج با جمع‌آوری نذورات مردمی زحمت پذیرایی از زائران را عهده‌دار بودند.

    حمیدوند با اشاره به برودت هوا طی دو شب گذشته، گفت: خوشبختانه طی اخطاریه‌های هواشناسی و همچنین تجارب سال گذشته با توجه به کاهش دمای هوای شهرستان نیروهای امدادی شهرستان با محوریت هلال‌احمر و همکاری اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس‌راه برای خدمات‌رسانی احتمالی در محورهای مواصلاتی شهرستان خصوصاً نقاط حادثه‌خیز مستقر شدند.

    وی با اشاره به اسکان 130 نفر از مسافران و زائران کربلا طی شب گذشته در شهرستان نهاوند، گفت: این مسافران که از ساعات ابتدایی شب وارد حوزه استحفاظی نهاوند شدند به علت سرما و یا نقص فنی خودرو قادر به ادامه مسیر نبوده و در مساجد این شهرستان اسکان داده شدند.

    فرماندار نهاوند، افزود: نیمه‌شب سه‌شنبه نیز یک دستگاه مینی‌بوس از زائران کربلا که عازم یکی از شهرهای شمال کشور بودند در مسیر جاده «آور زمان» دچار نقص فنی شده که پس از بی‌نتیجه ماندن تلاش راننده برای رفع مشکل مراتب توسط پلیس 110 به جمعیت هلال‌احمر اعلام شد که تیم امدادی این جمعیت به همراه تیم راهداری به محل موردنظر مراجعه و مسافران را با چندین وسیله نقلیه به یکی از مساجد سطح شهر که از قبل تجهیز شده بود منتقل کرده و اسکان دادند.

    وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان نهاوند مسیر ورودی زائران به استان همدان در حین برگشت از سفر کربلا است لذا با توجه به‌پیش بینی وضعیت هوا 12 مرکز که بیشتر مساجد در سطح شهر و برخی روستاها هستند آماده اسکان شدند.

    حمیدوند اظهار کرد: کشیک‌های امداد جاده‌ای این جمعیت نیز در پایگاه دائم جاده‌ای فیروزان و پایگاه موقت سه‌راهی قلعه قباد و همچنین مرکز اداری جمعیت در حالت آماده‌باش بودند که در هنگام وقوع تصادف‌ها جاده‌ای به یاری نیازمندان شتافتند.‌

        Facebook
        Twitter
        Google+
        اشتراک

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط