فونیکسریمکسبهتام

تقاطع غیرهمسطح گلشهر زنجان نماد معماری-شهرسازی می شود

عصر خودرو- معاون شهردار زنجان گفت: تقاطع غیرهمسطح گلشهر زنجان یک نماد معماری-شهرسازی می شود.

تقاطع غیرهمسطح گلشهر زنجان نماد معماری-شهرسازی می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، مهرداد سلطانی در زنجان با بیان اینکه مسابقه طراحی این تقاطع برگزار شده است، اظهار داشت: این مسابقه با حضور کارشناسان و صاحب نظران برگزار و نفرات برگزیده آن مشخص شده است.

    وی به اهمیت و ضرورت اجرای این تقاطع و طراحی برای آن اشاره کرد و افزود: تقاطع گلشهر کاظمیه به دلیل اتصال به اتوبان 22 بهمن، بلوار شهید شهریاری و ارتباط مهم بین شهرک های منطقه دارای اهمیت بود و ضرورت ایجاد یک تقاطع غیرهمسطح در آن وجود داشت.

    معاون معماری-شهرسازی شهرداری زنجان به ایجاد گره های ترافیکی در ورودی گلشهر اشاره کرد و اظهار داشت: در این منطقه شاهد بروز مشکلات زیادی برای تردد خودروها و ایجاد گره های ترافیکی بودیم که مدیریت شهری زنجان بر حسب ضرورت تصمیم بر عملیاتی شدن تقاطع غیرهمسطح گرفته است.

    سلطانی  با بیان اینکه این تصمیم در شورای ترافیک نیز مصوب شده است، افزود: بعد از مصوب شدن اجرای تقاطع غیرهمسطح با تصمیم جمعی مسئولان مدیریت شهری و مدیران استانی مسابقه معماری برای طراحی این تقاطع برگزار شده است.

    سلطانی کارکردی دو منظوره برای این تقاطع شهری برشمرد و تاکید کرد: تصمیم مدیریت شهری زنجان بر تسهیل ترافیکی در منطقه و ایجاد یک نماد معماری مناسب در آن نقطه بوده است.

    معاون معماری-شهرسازی شهرداری زنجان با تعریف ورودی دوم شهر زنجان از سمت تهران اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسیر ورودی گلشهر در آینده تبدیل به اتصال مهم ورودی شهر به داخل شهر خواهد شد ضرورت ایجاد یک المان معماری برای آن لحاظ شده است.

    سلطانی  با بیان اینکه خواسته هایی برای طراحی این پل تدوین شد، افزود: پیرو این اقدام مسابقه معماری پل برگزار و ملزومات اجرایی و ایده های معماری از طرف کارفرما به شرکت کنندگان ارائه شد. وجوه مختلف معماری، سازه و کارکرد ترافیکی از جمله خواست های کارفرما بوده است.

    سلطانی از برگزاری مرحله نخست مسابقه طراحی خبر داد و تاکید کرد: در مرحله نخست چهار اثر به عنوان اثرات برگزیده مشخص شدند. این اثرات بر حسب نظر هیئت داوران دارای ضعف ها و کمبودهایی بودند که در مرحله دوم فرصت دوباره ای برای تکمیل به آن ها داده شد.

    معاون معماری-شهرسازی شهرداری زنجان  با بیان اینکه در مرحله دوم نواقصات برطرف شد، افزود: هیئت داوران مطابق معیارها و شاخصه های خود طرح های برگزیده را معرفی کرده است.

    سلطانی  در خصوص طرح برگزیده نیز گفت: این طرح برای باند رفت و برگشت خود از دو سطح جداگانه بهره برده است و به دلیل عبور تاسیسات مختلف از زیرسطح تصمیم بر عدم ورود به سطح منفی در این تقاطع گرفته شده است.

    وی  ادامه داد: طرح برگزیده دارای سازه خاص و با طراحی معماری ویژه است که پاسخ مناسبی به کارکرد ترافیکی و کانسپت خواسته شده می دهد. این پل دارای ویژگی های نمادین معماری در شهر خواهد بود.

        Facebook
        Twitter
        Google+
        اشتراک

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو