فونیکسریمکسبهتام

جلسه وزارت صنعت براى بررسى مشکلات برندها

فقط ۱۰ برند توانسته‌اند مجوز رسمى بگیرند

عصر خودرو- در حالى که مهلت ٩ ماهه وزارت صنعت، معدن و تجارت براى دریافت مجوز نمایندگى‌هاى شرکت‌هاى خارجى از شرکت مادر به پایان رسیده است که از ٤٣ شرکت فعال در ایران فقط ۱۰ شرکت توانسته‌اند این مجوز را دریافت کنند.

فقط ۱۰ برند توانسته‌اند مجوز رسمى بگیرند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان، در گذشته با وضع تحریم‌هاى ظالمانه بر اقتصاد ایران، شرکت‌هایى تحت عنوان برندهاى خارجى که اکثرا فقط نام این برندها را یدک مى‌کشیدند و هیچ مجوز رسمى از شرکت‌هایى که تحت عنوان آن‌ها فعالیت مى‌کردند، نداشته‌اند.

    حال با گذشت سال‌ها از این موضوع، وزارت صنعت در دوره پسابرجام و بالا رفتن حجم معاملات همچنین مصرف‌کننده نشدن ایران با باز شدن درهاى تجارت با کشورهاى خارجى قانون سرمایه گذارى مشترک و اخذ مجوز رسمى از شرکت‌هاى مادر را در دستور کار خود قرار داد.

    سید على امانت معاون امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت،معدن و تجارت، در ارتباط با به پایان رسیدن مهلت ٩ماهه به این شرکت‌ها اظهار کرد: با به پایان رسیدن مهلت ٩ماهه‌اى که وزارت صنعت،معدن تجارت براى اخذ مجوز نمایندگى‌هاى برندهاى خارجى از شرکت‌هاى مادر براى فعالیت در ایران قرار بر این شد که در هفته جارى جلسه‌اى با نمایندگى‌هایى که تا به حال نتوانسته‌اند مجوز لازم را دریافت کنند برگزار شود.

    معاون امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت،معدن و تجارت افزود: در این جلسه که قرار است با حضور اعضاى حوزه معاونت‌هاى امور بازرگانى و اقتصادى وزارت صنعت، معدن تجارت و مدیران شرکت‌ها برگزار شود و  در ارتباط با مشکلاتى که بر سر راه اخذ مجوز این نمایندگى‌ها وجود دارد بحث شود، البته که برخى از این نمایندگى‌ها مجوزهاى لازم را کسب کرده‌اند.

    امانت در ارتباط با تعداد شرکت‌هایى که تا به حال توانسته‌اند اخذ مجوز کنند، گفت: حدود ٤٣شرکت باید براى اخذ مجوز اقدامات لازم را انجام مى دادند که از این تعداد فقط10 شرکت موفق شدند مجوز لازم را از شرکت‌هاى مادر دریافت کنند.

    وى ادامه داد: این 10 شرکت،  شامل برندهاى خودرو، لوازم خانگى، لاستیک و از این قبیل برندها است.

    حال باید دید این مزاکرات به نتیجه خواهد رسید و مشکلات این شرکت‌ها حل خواهد شد یا باز هم وزارت صنعت براى بار سوم مهلتی براى این شرکت ها در نظر خواهد گرفت تا به صورت رسمى و با اخذ مجوز از شرکت‌هاى مادر در ایران فعالیت کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو