فونیکسریمکسبهتام

در صورت تخصیص اعتبار تا پایان امسال، معاون شهردار خبر داد

تجهیز بزرگراه‌های پایتخت به دوربین‌های ثبت حرکت مارپیچ

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: بزرگراه‌های اصلی و حساس پایتخت در صورت تأمین اعتبار تا پایان امسال به دوربین‌های ثبت حرکت مارپیچ مجهز می‌شوند.

تجهیز بزرگراه‌های پایتخت به دوربین‌های ثبت حرکت مارپیچ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مازیار حسینی در جمع خبرنگاران افزود: شهردار تهران برای اجرای این طرح قول مساعد داده است.

    وی اشباع و اخلال را به عنوان 2 معضل اصلی و مهم ترافیک پایتخت ذکر کرد و گفت: از سویی حجم معابر با ظرفیت خودروهایی که در آنها تردد می کنند برابر نبوده و از سوی دیگر در حرکت‌ها و گردش‌ها دچار مشکل هستیم.


    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه کوچکترین آسیب سرعت حرکت را کاهش می دهد یادآور شد: موضوع گردش به چپ یکی از مشکلات ترافیکی پایتخت بوده که باید با کانالیزه کردن حل شود اما تا اطلاع ثانوی و فرهنگ سازی در این حوزه باید با روش فیزیکی (جدول کشی) مانع از شکستن صف شده و آن را کنترل کنیم.


    به گفته وی در تقاطع ها نیز باید فضایی برای انبارخودرو ایجاد شود تا کسانی که قصد گردش به راست دارند در آن مکان ایستاده و سپس گردش به راست کنند.


    حسینی با بیان اینکه زمان دار بودن از بی زمانی بهتر است خاطرنشان کرد: تمامی میدان های شهر باید چراغ دار شوند و هیچ چراغ چشمک زنی وجود نداشته باشد.


    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه تعداد خودروهایی که با پلاک غیر تهران در سطح شهر تردد می کنند مشخص نیست تصریح کرد: این موضوع باید به کمک سیستم ITS (سیستم حمل و نقل هوشمند) سامان گیرد.


    وی در ادامه تعامل شهرداری تهران با پلیس راهور را خوب ارزیابی کرد و افزود: مصوبات شورای ترافیک تهران متشکل از شهردار تهران (به عنوان رئیس شورا)، دبیر شورای عالی ترافیک کشور، فرمانده پلیس راهور، مدیرکل حمل و نقل استانداری تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران حکم قانون داشته و تلاش می کنیم تصمیماتی که برای ترافیک پایتخت اخذ می شود به تصویب این شورا برسد.


    حسینی همچین خاطرنشان کرد: این شورا دارای یک کمیته کارشناسی است که ابتدا تصمیمات در این کمیته بررسی و سپس در شورا مطرح می شود.


    وی در بخش دیگری از سخنان خود موتورسیکلت ها را یکی از ناهنجاری های شهر ذکر کرد و گفت: رسیدگی به این موضوع از اولویت های پلیس راهور است و در آینده نزدیک کارگاه‌های بررسی مشترک شهرداری تهران و پلیس راهور در این زمینه برگزار می شود.


    معاون شهردار تهران گفت: این کارگاه شش تا هفت کارگروه داشته و پس از بررسی و جمع بندی نتایج، اقدامات اجرایی آغاز خواهد شد.


    وی با بیان اینکه موضوع موتورسیکلت ها سالهاست رها شده است تصریح کرد: اینکه با تأخیر به موضوعی بپردازیم اشکال ندارد اما اگر کاری را آغاز کرده و به صورت پایدار ادامه ندادیم مسأله‌ای بدتر است.


    حسینی در ادامه درخصوص حوادث مترو با بیان اینکه کار زیرزمینی جزء کارهای با ریسک بالا محسوب می شود اظهار کرد: هرچه مقیاس کار بزرگ‌تر باشد مسائل آن هم بزرگ تر است اما دوست داشتیم اگر اشتباهی در کار وجود دارد به ما دلگرمی داده و ما را راهنمایی کنند.


    وی با اشاره به اینکه بخش جنوبی تهران خاک سست و ناپایدار است تصریح کرد: در این قسمت ساختمانهای خشت و گلی و فاقد اسکلت وجود دارد اما چاره‌ای نداریم چرا که کار بزرگ است و نفع آن بزرگ تر از زحمتی که اکنون انجام می شود.


    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه چاره‌ای جز سه شیفت کار کردن در حوزه مترو نداریم افزود: تهران حداقل باید 270 کیلومتر مترو داشته باشد که در یک برنامه 10 ساله به 540 کیلومتر افزایش یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو