فونیکسریمکسبهتام

شهرستان جم پلیس‌راه ندارد

لزوم نظارت‌ بیشتر در محورهای مواصلاتی

عصر خودرو- شهرستان جم علی‌رغم ترددهای بالای بزرگراهی، پلیس راه ندارد و این موضوع باعث افزایش تخلفات و تصادفات جاده‌ای شده و مردم نیز از دیر رسیدن پلیس راه به صحنه تصادفات گله‌مند هستند.

لزوم نظارت‌ بیشتر در محورهای مواصلاتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، شهرستان جم با قرار گرفتن در محور ترانزیتی عسلویه یکی از شهرستان‌هایی است که تردد و عبور و مرور خودروها در جاده‌های آن زیاد است و تصادفات بسیاری در این محور روی می‌دهد.

    در مسیر اصلی جاده ترانزیتی جم- سیراف که بیشتر آن در شهرستان جم قرار دارد، عدم وجود پاسگاه پلیس راه موجب شده که افراد در این مسیر با سرعت‌های متفاوت رانندگی کنند، زیرا در این مسیر کاملا آزاد هستند و هیچ‌گونه نظارتی وجود ندارد.

    با توجه به مشکلات موجود، طی سال گذشته جلسه‌ای در شهرستان جم برگزار و مقرر شد که پاسگاه پلیس راه در شهرستان جم راه‌اندازی شود، اما هنوز این پاسگاه راه‌اندازی نشده است.

    راه‌اندازی نشدن پاسگاه پلیس راه در جم و عدم استقرار پلیس در جاده‌های این شهرستان سبب افزایش تلفات جاده‌ای در این منطقه شده است به طوری که طی چند روز اخیر شاهد تصادف‌های هولناک در جاده‌های منتهی به شهرستان جم بودیم.

    مردم شهرستان جم بارها از تاخیر  پلیس راه  در جاده‌های مواصلاتی بین این شهرستان و شهرستان‌های مجاور و همچنین بین روستاها با مرکز شهرستان گلایه داشته‌اند.

    پلیس راه خیلی دیر به تصادفات می‌رسد

    سخنگوی شورای اسلامی شهر جم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه حضور به موقع پلیس راه  در صورت بروز تصادفات جاده‌ای نقش کلیدی و تاثیرگذاری دارد، گفت: متاسفانه در زمان وقوع تصادف در شهرستان جم، مدت زمان حضور پلیس راه از طاهری به شهرستان جم در حدود یک ساعت طول می‌کشد و در برخی مواقع هم باید بیشتر از این مدت منتظر پلیس راه بود.

    علی پریشان خاطرنشان کرد: پلیس راه طاهری مشکل کمبود نیرو هم دارند و با این تعداد کم نیرو، موظف است محدوده وسیعی را تحت پوشش قرار دهند.

    وی اضافه کرد: استقرار پلیس راه در یکی از ورودی‌های شهرستان جم با توجه به جمعیت، فاصله زمانی و مکانی نیاز ضروری است و شورای اسلامی جم آمادگی کامل همکاری برای استقرار پلیس راه در شهرستان جم دارد.

    سخنگوی شورای اسلامی شهرستان جم در ادامه از تلاش ها و همکاری های فرمانده انتطامی و فرمانده پلیس راه استان بوشهر در حوزه‌های مختلف قدردانی کرد و افزود: امیدواریم که فرمانده پلیس راه استان در استقرار پلیس راه در شهرستان جم مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

    پریشان با اشاره به اهمیت ساخت پاسگاه‌های پلیس راه در ارتقای سطح ایمنی تردد و کاهش تصادفات جاده‌ای ابراز امیدواری کرد با افزایش روند ساخت پاسگاه‌های پلیس راه و حضور پررنگ کارکنان پلیس راه‌های استان در سطح جاده‌ها، شاهد افزایش بیشتر ایمنی در سفرهای جاده‌ای باشیم.

    ‪نبود پلیس راه و مشکلات متعدد

    عضو شورای اسلامی بخش مرکزی جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان داشت: شهرستان جم از محورهای اصلی مواصلاتی سیراف، فیروز آباد، ریز، انارستان، دوراهک و محورهای فرعی داخلی زیادی برخوردار است که  نبود پلیس راه در این محورها سبب بروز مشکلات متعددی در شهرستان شده است.

    مصطفی نصیری خاطر نشان کرد: استقرار پلیس‌راه در محورهای اصلی شهرستان بسیار حائز اهمیت است و با توجه به نیازهایی که در این زمینه وجود دارد باید سریعا نسبت به استقرار پلیس راه در محورهای اصلی این شهرستان اقدام شود.

    وی ادامه داد: وضعیت ترافیکی شهرستان جم نیز بیانگر این موضوع بوده و با افزایش تعداد خودروها شاهد افزایش حجم ترافیکی در شهر هستیم که در این خصوص معابر کنونی جوابگوی نیاز نیست.

    نظارتی بر تردد کامیون‌ها نیست

    نصیری  گفت: متاسفانه بر اثر تردد کامیون‌ها در محورهای این شهرستان و سنگین بودن بار این کامیون‌ها شاهد تخریب آسفالت محورهای اصلی جم هستیم.

    وی افزود: این کامیون‌ها عمدتا بدون بارنامه استاندارد در محورها تردد می‌کنند و با توجه به اینکه نظارتی بر میزان بار آنها انجام نمی‌گیرد، شاهد بالا بودن میزان بار این کامیون‌ها هستیم که این امر صدمه قابل توجهی بر آسفالت محورها وارد می‌کند.

    عضو شورای اسلامی بخش مرکزی در پایان یاد آور شد: شهرستان جم به عنوان یکی از تامین کننده های اصلی مصالح ساختمانی (شن و ماسه) صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و حتی شهرک های مسکونی می باشد که این امر نیز باعث حجم ترافیک بالای ماشین آلات سنگین در محورهای موجود شده است، ضرورت استقرار پلیس‌راه در شهرستان و اقدامات فرهنگی مناسب حقوق شهروندی و قوانین راهنمایی و رانندگی قابل تامل و پیگیری است که انشاءالله مسئولین محترم همچون گذشته با جدیت بیشتر، دنبال و تا حصول نتیجه اقدام کنند.

    کلافگی رانندگان از دیر رسیدن پلیس به تصادفات

    ‪رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از محورهای مهم مواصلاتی استان بوشهر، محور عسلویه -جم - فیروزآباد است، محوری که مسیر اصلی ارتباطی جنوب استان بوشهر با استان فارس و نه تنها شهرهای جنوب استان، بلکه مسیر تردد برخی از شهرستان های همجوار استان هرمزگان نیز محسوب می‌شود.

    حسین محدثی خاطرنشان کرد: به دلیل کوهستانی بودن این مسیر و پر پیچ و خم بودن آن همانند راه‌های ارتباطی درون شهرستان جم اغلب شاهد تصادفات مرگبار رانندگی در این مسیرها هستیم، تصادفاتی که به دلیل عبور و مرور فزاینده کامیون‌های سنگین شن و ماسه به سمت عسلویه خطرناک بوده و باعث تلفات جانی و مالی می‌شود.

    وی تاکید کرد: وجود پلیس راه به عنوان یک عامل بازدارنده در کاهش تخلفات و تصادفات جاده‌ای است و می‌تواند کمک زیادی به رانندگان و مسافران کند. بخش ریز با داشتن شهرهای ریز و انارستان و چندین روستا تاکنون فاقد پلیس راهور است و حضور حتی یک نیروی پلیس راهور می تواند در کاهش تخلفات رانندگی که گاهی منجر به تصادفات می‌شود موثر و مفید واقع شود.

    یکی از مشکلات و معضلات در راه‌های مواصلاتی درون و برون شهرستان جم، حضور دیر هنگام پلیس راه است
    محدثی با بیان اینکه یکی از مشکلات و معضلات در راه‌های مواصلاتی درون و برون شهرستان جم، حضور دیر هنگام پلیس راه است گفت:  چرا که در زمان وقوع حوادث رانندگی افراد بلافاصله با 110 تماس می گیرند ولی تا زمان حضور پلیس راه از شهرستان کنگان فاصله زمانی بیشتر از یک ساعت به طول می انجامد.

    وی گفت: در چند سال گذشته نبود پلیس راه و دیر رسیدن پلیس در مسیر جم - فیروزآباد با توجه به فاصله نسبتا طولانی این مسیر رانندگان وسائط نقلیه را مخصوصا در زمان بروز تصادفات کلافه کرده بود که خوشبختانه استقرار پلیس راه فراشبند - جم این مشکل را تا حدودی برطرف کرده است ولی از حوزه استحفاظی شهرستان جم تا بندر سیراف و راه‌های درون این شهرستان نبود پلیس راه هنوز محسوس است و باعث نگرانی و دغدغه شهروندان محترم است که امیدواریم با پیگیری فرماندهی انتظامی شهرستان جم و مساعدت پلیس راه استان بوشهر این خواسته شهروندان محترم به زودی محقق شود.

    ایجاد پلیس راه جم ضروری است/ پیگیریم

    فرماندار جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ایجاد پلیس راه از ضروریات شهرستان جم است.

    فتح‌الله نوروزی افزود: در این زمینه چندین مکاتبه و مذاکره داشته‌ایم.

    وی خاطرنشان کرد: حتی روز گذشته در نامه‌ای به پلیس راه استان تاکید کرده‌ایم که فعلا با یک ایستگاه کار پلیس راه شروع شود.

    نورزوی گفت: برای تجهیز ایستگاه اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر نیز اعلام همکاری کرده است.

    فرماندار جم در پایان ابراز امیدواری کرد: موضوع را پیگیر هستیم و امیدواریم که به نتایج خوبی برسیم.

    تاخیرات پلیس راه در جاده‌های مواصلاتی بین این شهرستان و شهرستان‌های مجاور و همچنین بین روستاها با مرکز شهرستان به سریالی تکراری تبدیل‌شده است تا هرساله کم‌ و بیش مردم و مسئولان با این معضل درگیر باشند و تدابیر اندیشیده شده تنها نقش مُسکن را بازی کنند.

        Facebook
        Twitter
        Google+
        اشتراک

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو