فونیکسریمکسبهتام

همه چیز درباره دوربین‌های پایتخت در گفت‌وگو با رئیس مرکز کنترل ترافیک

عصر خودرو- رییس مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران برنامه‌های این مرکز را در رصد و پایش تصویری شهر تشریح کرد.

همه چیز درباره دوربین‌های پایتخت در گفت‌وگو با رئیس مرکز کنترل ترافیک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، ایلوش وزیری  در تشریح برنامه‌های شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه سال 71 این شرکت با تنها 30 عدد دوربین فعالیت خود را با حضور رییس جمهور وقت آغاز کرد،گفت: حالا به جایی رسیدیم که شهرمان را با 1500 دوربین نظارت تصویری رصد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حدود 332 دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت که عمدتا در بزرگراه‌ها جانمایی شده، رصد جریان ترافیک را برعهده دارد، گفت: در حال حاضر 75 درصد بزرگراه‌ها و 65 درصد شریان‌های اصلی توسط دوربین‌ها پوشش داده شده‌اند.

رییس مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه 5045 دستگاه چراغ راهنمایی و رانندگی در تقاطع‌های شهر تهران نصب شده است، افزود: از این میان 1317 چراغ چشمک‌زن برقی، 2955 چراغ چشمک‌زن سولار و 284 چراغ راهنمایی برنامه‌پذیر و یا هوشمند در تقاطع‌ها نصب شده است.

وزیری با بیان اینکه 332 دوربین ثبت تخلف سرعت در بزرگراه‌ها فعال هستند، گفت: تا پایان سال نیز لاین سرعت اتوبان آزادگان نیز به این دوربین‌ها مجهز می‌شود.

وی در مورد سامانه ثبت تخلفات در محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک گفت: 116 دستگاه کادر دور محدوده را بررسی می‌کنند و این در حالی است که در داخل محدوده نیز دوربین‌های کنترلی زوج و فرد نسبت به ثبت تخلف ورود غیرقانونی به محدوده اقدام می‌کند.

رییس مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه 270 دوربین پلاک‌خوان در محدوده طرح ترافیک فعال هستند، گفت: اکثر این دوربین‌ها در مکان ورود به طرح قرار دارند. با این حال باید گفت که تعداد تخلفات غیرمجاز به محدوده طرح زوج و فرد و طرح ترافیک 20 درصد است که البته شامل خوردوهای امدادی، آمبولانس و... نیز می‌شود و برهمین اساس عدد واقعی ورود غیرمجاز خودروهای شخصی به این محدوده‌ها بسیار کمتر از این عدد است.

وزیری با بیان اینکه بسیاری از شهروندانی که در محدوده طرح ترافیک و یا زوج و فرد زندگی و یا کار می‌کنند از دوربین‌ها گلایه داشته و درخواست دارند که این دوربین‌ها از محدوده برداشته شوند و نامه‌های مکرری نیز در این خصوص ارائه کردند، گفت: با این حال ما براساس مصوبه شورای عالی ترافیک دوربین‌ها را در معابر  جانمایی کرده و نمی‌توانیم نسبت به جابه‌جایی آنها اقدام کنیم.

به گفته وی، در صورتی که راننده متخلف بیش از یک ساعت در محدوده باقی بماند، مجددا جریمه می‌شود و برهمین اساس افراد یا نباید وارد محدوده شده و یا باید نسبت به خرید آرم طرح ترافیک اقدام کنند.

رییس مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران با انتقاد از برخی ناهنجاری‌ها درخصوص پوشاندن پلاک گفت: دوربین‌های نظات تصویری به راحتی و تنها با رویت 3 کاراکتر از پلاک می‌توانند پلاک خودرو را دقیقا شناسایی کنند و پلیس نیز نسبت به اعمال قانون بر روی آنها اقدام خواهد کرد.

وزیری همچنین از کنترل مسیر ویژه اتوبوس و خطوط تندرو توسط دوربین‌ها خبر دادو گفت: در برخی مسیرهای ویژه اتوبوس، به جای نصب گاردریل از دوربین استفاده کردیم که باید گفت مسیر اتوبوس بزرگراه رسالت، امام علی (ع)، خیابان حافظ مسیر بی‌آرتی خیابان مولوی، و همچنین مسیر اتوبوس مطهری – شهیدبهشتی از جمله این موارد هستند.

وی همچنین در مورد کنترل عبور غیرمجاز از خط اضطرار نیز گفت: پل طبقاتی صدر، تونل توحید، امیرکبیر، نیایش و رسالت توسط دوربین‌ها کنترل می‌شود.

رییس مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران همچنین در مورد عبور غیرمجاز خودروهای غیرسنگین نیز گفت: از 332 دوربین ثبت تخلف سرعت، 120 دوربین مجهز به سیستم ثبت تخلف خودروهای سنگین شده‌اند که برهمین اساس پل صدر، نیایش توحید، امیرکبیر و رسالت نیز مجهز به این دوربین‌ها هستند.، اما بنا به خواسته وزیر کشور که در جلسه اخیر شورای عالی ترافیک نکاتی درخصوص تردد وسایل سنگین و همچنین توزیع بار و کالا در محدوده طرح ترافیک بیان کردند، در نظر داریم که درخصوص این مسائل ترافیک را نیز کنترل کنیم.

وزیری با رد برخی شایعات مبنی بر خاموش بودن دوربین‌ها در برخی معابر گفت: دوربین‌ها در همه سطح شهر تهران فعال هستند مگر اینکه به طور روزانه نیاز به سرویس و رفع اشکال داشته باشند که باید گفت قطعا طی ساعاتی محدود، مشکلشان رفع شده و دوباره به چرخه برمی‌گردند.

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو