فونیکسریمکسبهتام

CNG حدود ۳۵ میلیارد دلار برای کشور خدمت رسانی کرده است

عصر خودرو- عضو شورای سیاست گذاری اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته گفت: صنعت cng از زمان تاسیسش تا کنون در مصرف بنزین حدود ۳۵ میلیارد دلار برای کشور خدمت رسانده است.

CNG حدود ۳۵ میلیارد دلار برای کشور خدمت رسانی کرده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خلیل علی عسگری عضو شورای سیاست گذاری اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته در هشتمین کنفرانس و نمایشگاه انرژی های پاک و سوخت های خودرو و صنایع وابسته که امروز سه شنبه در هشتمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی انرژی های پاک سوخت های جایگزین و خودرو و صنایع وابسته برگزار شد اظهار داشت: صنعت CNG کشور از زمان تاسیس تاکنون در مصرف بنزین حدود 35 میلیارد دلار به کشور خدمت رسانده است که اگر موضوع محیط زیست به آن اضافه کنیم این میزان خدمت مبلغش بیش از این خواهد بود، این در حالی است که برای راه اندازی این صنعت تنها 3.5 میلیارد دلار هزینه شده است.

    وی تاکید کرد: تنها راه نجات صنعت CNG کشور فقط تشکیل اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین می باشد.

    علی عسگری با اشاره به اینکه شکل گیری صنعت  CNG بسیار سخت بوده است، ادامه داد: در هنگام راه اندازی این صنعت با همکاری شرکت اتریشی ماه ها مطالعه طرحی به نام طرح جامع با 3000 صفحه حاصل شد اما ایرادات امروز این صنعت عدم توجه به طرح جامع صنعت سوخت  CN است.

    عضو شورای سیاست گذاری اتحادیه کشوری سوخته ای جایگزین و خدمات وابسته با بیان اینکه کشور پتانسیل زیادی برای ورود به این صنعت دارد افزود: از جهت زیرساخت ها و توانایی ها موضوع گستردگی شبکه گاز باعث شده است تا کشور ما در زمینه گاز طبیعی یا  CNG در جهت استفاده به عنوان سوخت در یک وضعیت نادری قرار بگیرد.

    وی ادامه داد: با راه اندازی صنعت  CNG در حال حاضر 2300 جایگاه عرضه این سوخت و قریب به 1000 کارگاه خدماتی به وجود آمده است، حدود 30 هزار شغل به شکل مستقیم و چهل میلیون شغل به شکل غیرمستقیم به وسیله این صنعت ایجاد شده است.

    علی عسگری با تاکید بر ساماندهی وضعیت صنعت CNG کشور گفت: به هر بخش دولتی به منظور ساماندهی این صنعت مراجعه کرده ایم حتی خود شرکت نفت که این صنعت را راه اندازی کرده است، اما این بخش های دولتی تنها بخشی از این صنعت را قبول دارند و آن هم نه به طور قاطعانه، بنابراین برای ساماندهی و مدیریت واحد راه دیگری جز تشکیل اتحادیه و ورود بخش خصوصی به این زمینه نداریم.

    عضو شورای سیاست گذاری اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته بیان داشت: این صنعت در کشور تاکنون به شکل ایده ال فعالیت نکرده که بدلیل پراکندگی افراد فعال در این زمینه می باشد.

    وی در پایان در خصوص طرح جامع گفت: در طرح جامع ذکر شده که اگر کشور به شکل نرمال این صنعت را رها کند 55 تا 70 درصد بخش حمل و نقل کشور می تواند به سمت سوخت گاز طبیعی پیش رود. وقتی در سبد سوختمان تنها بیست درصد به  CNG اختصاص دارد مشخص می شود که نقصانی در این زمینه وجود دارد که حتما باید به مدیریت واحد آن را برطرف کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط