فونیکسریمکسبهتام

استاندار قزوین:

امدادرسانی در جاده های استان قزوین قابل تقدیر است

عصر خودرو- استاندار قزوین در بازدید از عملیات بازگشایی مسیرهای برفگیر گفت: با مدیریت منطقی و همراهی دستگاههای امدادرسان در استان روند خدمت رسانی به مسافران و رانندگان در جاده ها قابل تقدیر است.

امدادرسانی در جاده های استان قزوین قابل تقدیر است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازمهر، از روز دوشنبه که آزادراه قزوین به زنجان مسدود شد و محورهای مواصلاتی استان به علت بارش برف و کولاک شدید با کندی تردد مواجه شد مدیران بحران استان با بسیج همه امکانات به امدادرسانی پرداختند تا ضمن بازگشایی مسیرها که همه آنها ملی و مهم است از بروز هرگونه وقفه ای در جاده ها جلوگیری کنند.

    راهداران با استقرار در راهدارخانه ها و امدادگران هلال احمر با حضور در پایگاههای امدادی، نیروهای امدادخودرو با گشت در جاده و پلیس راه با حضور مستمر در جاده ها و پایگاههای خود در کنار سایر دستگاهها با مدیریت متمرکز در مدیریت بحران در آماده باش بودند تا مشکلات مسافران کمتر شود.

    بارشها که زیاد شد و سرما به زیر چند درجه رسید در برخی مناطق کوهستانی و گردنه ها دیگر عبور ممکن نشد و با یخ بستن سطح معابر از دیروز شاهد تعطیلی مدارس هم شدیم.

    بازدید استاندار از محورهای برفگیر

    فریدون همتی عصر دوشنبه تصمیم گرفت در محورهای مواصلاتی برفگیر و مناطقی که با نظر پلیس راه از تردد خودروها جلوگیری شده شخصا حضور یافته و از نزدیک در جریان روند بازگشایی و کمک رسانی به مردم قرار گیرد.

    در حالی که هوا بشدت سرد و برف می بارید استاندار قزوین به همراه علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، رضا گروسی مدیر کل مدیریت بحران و افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و سرهنگ بیگلری رئیس پلیس راه و سرهنگ امیری جانشین فرمانده انتظامی استان پس از دعوت از خبرنگاران راهی جاده قزوین به زنجان شدند.

    خبرنگاران خبرگزاری مهر و ایرنا سختی راه را متحمل شده و همراه استاندار در جاده های برفی راهی شدند، که استاندار ابتدا در مسیر جاده قزوین به تاکستان حضور یافت که خودروها به دلیل یخ زدن سطح جاده ها متوقف شده بودند و در این محل برای تسریع در بازگشایی و نمک پاشی پس دستور لازم صادر شد که از یک ساعت مسیر برای تردد خودروها آماده شد.

    استاندار قزوین در این بازدید ضمن گفتگو با رانندگان خودروهای متوقف شده از روند خدمت رسانی جویا می شد تا اگر نقصانی وجود دارد نسبت به رفع آن بکوشد و در این میان انصافا همه نیروها با درک شرایط موجود و تعهدی مثال زدنی در سرمای چند درجه زیر صفر همچنان با عشق و انگیزه در کولاکی که قدرت دید را فقط تا چند متر ممکن کرده بود به خدمت رسانی مشغول بودند.

    استاندار قزوین همچنین در ادامه به جاده قدیم قزوین به رشت رفت و با ماموران پلیس راه، راهداران و امدادگران جمعیت هلال احمر که در جاده بودند گفتگو کرد و خسته نباشیدی گفت و از خدمات آنها قدردانی کرد.

    همتی همچنین شب گذشته در راهدارخانه و پاسگاه انتظامی کوهین حضور یافت وازنزدیک در جریان خدمت رسانی نیروها و نحوه بازگشایی مسیر توسط راهداران و پلیس راه قرار گرفت.

    استاندار قزوین: تلاش نیروهای امدادی در جاده ها ستودنی است

    فریدون همتی پس از بازدید از محورها و صدور دستور لازم برای تداوم خدمت رسانی و تسریع در بازگشایی مسیرها در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: راههای مواصلاتی استان قزوین با قرار گرفتن در مسیر استانهای مختلف کشور بسیار مهم و حیاتی و در واقع ملی است و به دلیل کوهستانی بودن برخی مسیرها معمولا در فصل زمستان مسئولیت ما در تامین امنیت و راحتی رانندگان بیشتر می شود.

    وی افزود: چند روزی است که با تغییر شرایط جوی شاهد بارش برف و کولاک در جاده ها هستیم و به همین دلیل مدیریت بحران استان را موظف کردیم با پیش بینی های لازم برای خدمت رسانی به مردم اقدام مقتضی را انجام دهند.

    استاندار بیان کرد: وقتی مطلع شدیم اتوبان قزوین به زنجان مسدود شده تصمیم گرفتیم به همراه چند تن از مدیران بازدید میدانی از جاده ها داشته باشیم تا هم فعالیت نیروهای امدادی را ببینیم و هم خسته نباشید خدمت آنها عرض کنیم و هم اگر مشکلی بود با حضور مدیران در صحنه آن را حل کنیم.

    وی تصریح کرد: تا زمانی که شما در کوران حادثه نباشید و سرما و مشکلات را حس نکنید شاید در پشت میز نتوان تصمیم درست گرفت و یا اهمیت خدمت رسانی در فصل زمستان را درک و قضاوت درست کرد لذا ما هم چند ساعتی را درمیان راهداران وامداد گران و ماموران انتظامی سپری کردیم و انصافا از نزدیک شاهد خدمات ارزشمند همه نیروها بودیم.

    همتی اظهارداشت: به هرحال مردمی هم که در برف گرفتار شده و نیازمند کمک می شوند وقتی یک نیروی امدادی به کمک می اید گویی فرشته نجات است و متوجه اهمیت این نوع خدمت می شوند و قدردان مردم هستند.

    وی اضافه کرد: در اتوبان قزوین به زنجان در هنگام بازدید با یک راننده تریلر روبرو شدیم که در جاده مانده بود ایشان می گفت اگر ماموران امدادی نبودند و به من کمک نمی کردند حتما در سرما یخ می زدم و باید گفت نجات جان حتی یک نفر برای ما آنقدر ارزش دارد که این همه نیرو و تجهیزات را در خدمت مردم کشور قرار دهیم.

    استاندار گفت: خوشبختانه با درایت مدیران برای جلوگیری از هرگونه حادثه ناگوار پس از مطلع شدن از وضعیت کولاک جاده از تردد رانندگان در محور قزوین به زنجان ممانعت شد و در ورودی اتوبان اجازه تردد ندادیم که این تدبیر از بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد.

    وی اضافه کرد: قرار بود اتوبان شب گذشته بازگشایی شود اما کولاک و برف اجازه این کار را نداد و شاید اگر مسیر هم باز می شد منطقی نبود که رانندگان عبور کنند و جانشان به خطر بیفتد.

    استاندار یادآورشد: براساس گفته نیروهای امدادی بیش از 450 دستگاه خودروی گرفتار در برف توسط نیروهای امدادی استان رها شدند و حدود 5000 نفر امدادرسانی شدند که اهمیت حضور نیروها در مواقع بحران را نشان می دهد.

    همتی بیان کرد: روز سه شنبه بسرعت مسیر قزوین به زنجان و سایر محورها بازگشایی و ایمن سازی می شود تارانندگان ازمحورهای مواصلاتی استان به سلامت عبور کنند.

    همتی از تلاش ایثارگرانه همه نیروهای امدادی اعم از پلیس راه، راهداران، هلال احمر، اورژانس، امدادخودرو و نیز مدیریت بحران و نیز فرمانداران و بخشداران در اجرای طرح زمستانی تشکر و قدردانی کرد و گفت: همه امکانات کمکراسنی و اقامت موقت برای مسافران در استان مهیا شده و اقلام خوراکی و گرم برای مردم تامین است و با وجود نیروهایی زبده، دلسوز، تلاشگر و ایثارگرهیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

    حضور عالیترین مقام اجرایی استان در عملیات بازگشایی مسیرهای برفگیر و دلجویی و سرکشی به نیروها کار ارزشمندی است که می تواند انگیزه خدمت رسانی در نیروهای امدادی را دو چندان کند.

    در این میان همراهی مردم در توجه به توصیه های پلیس و دستگاههای امدادی نیز نقش مهمی در جلوگیری از حوادث ناگوار در جاده های استان قزوین درروزهای اخیر داشته است.

    امید است با تداوم این همکاری مردمی وخدمت رسانی دستگاههای امدادی و مدیریت متمرکز در استان در روزهای باقیمانده از فصل زمستان هم ضمن تردد ایمن در مسیرها شاهد هیچ حادثه ناگواری درجاده های استان قزوین نباشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط