فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد

۵ استان همچنان تحت تاثیر برف و کولاک

عصر خودرو- رییس سازمان امداد و نجات آخرین وضعیت امدادرسانی‌ها به استان‌های تحت تاثیر برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی را تشریح کرد.

۵ استان همچنان تحت تاثیر برف و کولاک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، مرتضی سلیمی با اشاره به عملیات برف و کولاک از ٢٣ بهمن‌ماه تا ساعت شش صبح امروز گفت: ٢٢ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، چهارمحال، تهران، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، سمنان، فارس، کرمان، کردستان، کرمانشاه، گیلان، گلستان، مازندران، مرکزی، لرستان، همدان، قم، یزد و اصفهان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

    وی با اشاره به امدادرسانی به ١١٦ محور برف‌گیر افزود: همچنین طی این مدت به 15هزار و 200 تن نیز امدادرسانی شده و 2هزار و 633 تن نیز اسکان اضطراری یافتند. 23 مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند و 52 مصدوم نیز به صورت سرپایی خدمات لازم را دریافت کردند.

    سلیمی با اشاره به رهاسازی ١٤٩۰ خودرو از برف، ادامه داد: طی این مدت ٢٦٢ تیم عملیاتی شامل ٨٩٢ نفر خدمات لازم را ارایه داده‌اند. همچنین طی این مدت ٣١٤۰ تخته پتو، ٤۰۰ بسته غذایی، ١٣٢۰ بطری آب معدنی، ٢١٨۰ قوطی کنسروجات، ٣٢۰ کیلوگرم خرما، ٢٣۰۰ قرص نان و 8000 بسته بیسکوییت میان متاثران از برف و کولاک توزیع شده است.

    وی تاکید کرد که امدادرسانی‌ها در پنج استان اردبیل، تهران، کردستان، قزوین و همدان ادامه دارد.

    سلیمی همچنین به عملیات عملیات سیل و آبگرفتگی از 24 بهمن ماه تا ساعت شش صبح امروز اشاره کرد و افزود: طی این مدت ١١ استان اصفهان، ایلام، فارس، تهران، خراسان رضوی و شمالی، خوزستان، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

    وی با بیان اینکه ٩٢شهر، روستا و مناطق عشایرنشین تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی در حال امدادرسانی هستند، افزود: همچنین طی این مدت به ٨١۰۰ نفر امدادرسانی شده، ٩۰۰ تن هم اسکان اضطراری و 11 تن (یک نفر در قیر و کارزین، 9 نفر در عنبرآباد و یک نفر نیز در بندرعباس) نجات یافتند.

    سلیمی گفت: در این مدت تخلیه آب از٤۰۰ واحد مسکونی صورت گرفته و 66 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند. مجموع این عملیات‌ها نیز از سوی 180 تیم عملیاتی شامل 930 تن ارایه شده است.

    رییس سازمان امداد و نجات افزود: در این مدت ١٢۰ دستگاه چادر، ١۰۰۰ تخته پتو، ٢٢۰ تخته موکت، ٩هزار کیلوگرم نایلون، ٣١۰۰ قوطی کنسروجات،   ١١۰۰ قرص نان، ١٧ کیلوگرم خرما، ٣۰۰ کیلوگرم برنج، ٥۰ کیلوگرم حبوبات و ٥٥ کیلوگرم قند و شکر میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است.

    وی افزود: امدادرسانی در پنج استان فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان ادامه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو