فونیکسریمکسبهتام

نجات ۴۲ هزار نفر در کولاک و سیلاب طی پنج روز اخیر

عصر خودرو- امدادرسانی‌ هلال‌احمری‌ها در محورهای برف‌گیر و درگیر سیل و آب‌گرفتگی کشور همچنان ادامه دارد و تا کنون ۴۲ هزار و ۴۰۰ تن از هموطنان در استان‌های درگیر از خدمات لازم بهره برده اند.

نجات ۴۲ هزار نفر در کولاک و سیلاب طی پنج روز اخیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، آخرین گزارش عملیات امدادی در استان‌های برف‌گیر و متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در سطح کشور حاکی از درگیر بودن استان های کشور در برف و کولاک و سیل و آب‌گرفتگی است که در این زمینه همت امدادگران منجر به ارائه خدمات امدادی به بیش از 42 هزار و 400 هزار تن از هموطنان شده است.
    شاهین فتحی، معاونت عملیات سازمان امداد و نجات با ارائه گزارش خدمات امدادی برف و کولاک در ٢٢ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، تهران، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، سمنان، فارس، کرمان، کردستان، کرمانشاه، گیلان، گلستان، مازندران، مرکزی، لرستان، همدان، قم، یزد و اصفهان، گفت: یک‌هزار و 164 تن از امدادگران پرتلاش هلال‌احمر از 23 تا 28 بهمن (تا ساعت 6 صبح) در 121 محور برف‌گیر این استان‌ها به 18 هزار و 900 تن از هموطنان خود خدمات امدادی لازم را ارائه کرده‌اند.
    وی با اشاره به ارائه خدمات اسکان اضطراری به 2 هزار و 800 متاثر از برف و کولاک، اظهار کرد:بر این اساس 32 تن از مصدومان و 13 زن باردار به مراکز درمانی منتقل شده و عملیات رهاسازی 2 ‌هزار و 100 خودرو از برف و کولاک انجام شده است.
    فتحی گفت: به‌منظور اسکان و ارائه خدمات لازم به هموطنان محصور در برف و کولاک 3 هزار  و 200 تخته پتو، 2 هزار و 300 قوطی انواع کنسرو،  2 هزار و 300 قرص نان، 8 هزار و 600 بسته بیسکویت، یک هزار و 390 بطری آب معدنی، یک هزار و 100 بسته غذایی و 385 کیلوگرم خرما میان هموطنان توزیع شده است.
    به گفته وی امدادرسانی در 11 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کرمانشاه، کردستان، گیلان، زنجان، قزوین، مازندران، لرستان و همدان ادامه دارد.

    ارائه خدمات امدادی به بیش از 23 هزار تن از متاثران از سیل
    معاونت عملیات سازمان امداد و نجات همچنین به ارائه خدمات امدادی در سیل و آب‌گرفتگی استان‌های اصفهان، ایلام، فارس، تهران، خراسان رضوی و شمالی، خوزستان، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان (از 24 تا ساعت 6 صبح 28 بهمن) اشاره و عنوان کرد: در 211 شهر و روستای این استان‌ها نیز خدمات امدادی لازم به 23 هزار و 500 تن از هموطنان ارائه شده و یک هزار و 500 تن نیز از خدمات اسکان اضطراری استفاده کرده‌اند.
    وی به تخلیه آب از 510 واحد مسکونی و رهاسازی 75 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب اشاره و اظهار کرد:  به منظور ارائه خدمات امدادی مناسب به هموطنان متاثر از سیلاب 300 دستگاه چادر، 19 هزار کیلوگرم نایلون، 2 هزار و 100 تخته پتو، 560 تخته موکت، 7 هزار و 800 قوطی انواع  کنسرو، یک‌هزار و 500 قرص نان و 17 کیلوگرم خرما، 650 کیلوگرم برنج، 55 کیلوگرم حبوبات، 190 کیلوگرم قند و شکر میان هموطنان متاثر از سیلاب توزیع شده است و در این زمینه همچنان امدادرسانی‌ها در فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان ادامه دارد.
    براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، وی گفت: به علاوه 11 تن از سیلاب نجات یافته و متاسفانه در جست و جوی یک مفقودی در بستک هستیم و امدادرسانی در استان‌های اصفهان، خوزستان، فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان ادامه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو