فونیکسریمکسبهتام

درآمد خودروسازان از پراید و پژو ۴۰۵

عصر خودرو- در حالی حرف و حدیث‌های بسیاری درباره خروج پراید و پژو ۴۰۵ از چرخه تولید خودروسازان مطرح است، که این دو خودرو حجم قابل‌توجهی از گردش مالی خودروسازان را به خود اختصاص داده‌اند.

درآمد خودروسازان از پراید و پژو ۴۰۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد،  بنابر آمار 10 ماه پرفروش‌ترین‌های خودروهای سواری کشور، پراید و پژو 405 به ترتیب رتبه اول و سوم بیشترین تیراژ تولید و فروش را به خود اختصاص داده‌اند. این موضوع نشان از آن دارد که دو خودرو مذکور با توجه به قیمت و میزان تیراژی که دارند، درآمد زیادی را عاید خودروسازان می‌کنند.
    در حالی فشار زیادی روی دو شرکت سایپا و ایران خودرو برای خروج این دو محصول از چرخه تولید وارد می‌شود که به‌نظر می‌رسد، خودروسازان به‌دلیل درآمد نسبتا خوبی که از تولید این خودروهای پرتیراژ دارند حاضر به از رده خارج کردن آنها نیستند. بنابر آمار تولید و فروش شرکت‌های خودروساز، پراید پرتیراژترین خودرو در کشور به حساب می‌آید؛ همین موضوع موجب شده این خودرو رتبه بالاترین آورده مالی در میان سایر محصولات سایپا را به خود اختصاص دهد؛ به‌طوری‌که مجموع درآمد سایپا در 10 ماه سال جاری، 12هزار و 157 میلیارد تومان بوده که پراید با 4 هزار و 577 میلیارد تومان عایدی مالی توانسته 76/ 37 درصد از درآمدکل سایپا را به خود اختصاص دهد.

    بعد از پراید، خانواده رنو با 3هزار و 676 میلیارد تومان توانسته سهم 30/ 30 درصدی از درآمدهای سایپا را از آن خود کند. پس از آن، تیبا با 37/ 19 درصد، سهم سوم درآمدی سایپا را از آن خود کرده است. در این بین، پژو 206 با درآمد 4هزار و 210 میلیارد تومانی به‌عنوان پرفروش‌ترین محصول ایران خودرو توانسته 15/ 24 درصد از درآمدهای این شرکت را پوشش دهد. مجموع درآمد آبی‌های جاده مخصوص در 10 ماهه سال‌جاری 17 هزار و 436 میلیارد تومان بوده است.بعد از پژو 206، پژو 405 با 3هزار و 553 میلیارد تومان توانسته از مجموع درآمدهای این شرکت، سهم 40/ 20 درصدی را از آن خود کند. بعد از این، پژو پارس با 3 هزار و 287 میلیارد تومان توانسته 86/ 18 درصد از درآمدهای شرکت ایران خودرو را پوشش دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو