فونیکسریمکسبهتام

مدل مفهومی برای فرمول E

عصر خودرو- اولین روزی که خودروهای احتراق درونی ساخته شدند در همان نسخه‌های ساده و اولیه پایشان به مسابقات اتومبیلرانی باز شد و همین موضوع به افزایش سرعت و کیفیت آن خودروها کمک زیادی کرد. رقابت و مسابقات به‌عنوان انگیزه‌ای مهم در دنیای خودروها برای رشد و پیشرفت مطرح بوده است. هر جایی که رقابت ایجاد می‌شود زمینه ایجاد تحولات بیشتری به‌وجود می‌آید که در دنیای ماشین‌های برقی هم این موضوع را می‌توان به راحتی رصد کرد و دید که نسخه‌های خودروهای برقی مناسب برای مسابقه‌های مختلف اتومبیلرانی هم ساخته می‌شوند و در چرخه افزایش کیفیت به منظور رقابت بهتر قرار می‌گیرند.

مدل مفهومی برای فرمول E
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، یکی از رسمی‌ترین مسابقات مربوط به ماشین‌های برقی، مسابقه فرمول E یا همان الکترونیک است که خودروهایی با ظاهر خودروهای فرمول یک با اتکا به باتری‌های پر‌قدرت لیتیوم یونی به سرعت‌های بالایی دست پیدا می‌کنند که نمایشی از قدرت و سرعت در نهایت پاکیزگی است. تماشای خودروهایی که حداقل در محل مسابقه انتشار آلودگی ندارند خود موضوع جالبی است. از این جهت گفته می‌شود که در محل مصرف آلودگی تولید نمی‌کنند که ممکن است برای تولید برقی که در باتری‌ها ذخیره شده است از سوخت‌های فسیلی استفاده شود. با توجه به جدید بودن چنین رقابت‌هایی فضا برای ارائه مدل‌های هیجان انگیز از خودروهای مسابقه‌ای فرمول E فراهم است. در همین راستا شرکت اسپارک ریسینگ تکنولوژیز اعلام کرده است که قصد دارد خودروهای فرمول یک 2018 و 2019 را تامین کند. این شرکت که با نام اس‌آر‌تی هم شناخته می‌شود مدل مفهومی خود را برای این سری از مسابقات معرفی کرده که کاملا نسبت به آنچه ممکن است تا به حال دیده باشیم متفاوت است. بر عکس خودروهای فرمول یک و فرمول الکترونیک که پیش از این چرخ باز بودند در این مدل مفهومی چرخ‌ها در زیر گلگیرها پنهان شده‌اند که این موضوع باعث بهبود در آیرودینامیک خودرو خواهد شد. نام این مدل مفهومی SRT05e است که نشان‌دهنده نام و تعداد فصل‌هایی است که این شرکت در آن حضور داشته است و عدد 5 را به خود اختصاص می‌دهد. در واقع 2018 و 2019 فصل پنجم از رقابت‌ها را به خود اختصاص می‌دهد و شرکت اس‌آر‌تی در نظر دارد شرایط فنی بسیار بهتری را برای این خودروها ایجاد کند. این نسل از خودروهای فرمول الکتریک قادر خواهند بود تا دو برابر مسافت بیشتری را نسبت به نسخه‌های قبل طی کنند و این موضوع باعث می‌شود خودرو نیاز به توقف در میانه مسابقه را نداشته باشد و تا انتها با یکبار شارژ مسابقه را به پایان برساند. از جمله بخش‌هایی که در این خودرو تقویت شده است بخش آیرودینامیک و پیشرانه‌های برقی است که شرایط بهتر و قدرت بیشتری را در اختیار دارد. در بخش طراحی بدنه هم خودرو نسبت به مدل‌های گذشته سبک تر ساخته خواهد شد و ظاهری فضایی تر و رادیکال تر را به نمایش خواهد گذاشت. هر چه یک خودرو سبک تر و اصول آیرودینامیک در آن رعایت شده باشد قادر خواهد بود به سرعت‌های بالاتری دست پیدا کند. وزن خودرو در حالی کاهش پیدا کرده است که باطری‌های سنگین‌تری در داخل آن استفاده شده و این افزایش وزن با کاهش وزن بدنه جبران شده و حتی شرایط مناسبی هم پیدا کرده است. اطلاعات و مشخصات فنی بیشتری در رابطه با این خودرو اعلام نشده است و تنها تصاویری که نشان می‌دهد این خودرو چه شکل و شمایلی خواهد داشت منتشر شده است.

    تغییرات و تحولاتی که در خودروهای برقی صورت گرفته است باعث می‌شود هیجان این رقابت‌ها که تحت تاثیر صدای بسیار کم موتورهایشان است بیشتر شده و باعث شود افراد نسبت به تماشای این رقابت‌ها رغبت نشان دهند. خودروهای برقی به دلیل نوع موتوری که دارند در هنگام فعالیت صدای بسیار کمی تولید می‌کنند که این موضوع در رابطه با غرش سپر اسپورت‌ها ضد حالی اساسی به نظر می‌رسد چرا که صدای اگزوز سوپر اسپورت‌ها مشخص‌کننده نام برندی است که با خود حمل می‌کنند. با مطرح شدن مسابقات فرمول E خودروهایی که در این رقابت‌ها حاضر شدند اکثرا از شرکت‌های دانش بنیان بوده‌اند و خودرو سازان مطرح دنیا در این حوزه کمتر وارد شده‌اند و از دور تماشاگر ماجرا بوده‌اند. به نظر می‌رسد اخیرا آنها ترجیح داده‌اند که به جای خارج از گود بودن و تماشای ماجرا کم کم وارد این حوزه شده و به رقابت با سایر برند‌ها بپردازند. این موضوع در رابطه با برقی‌سازی هم اتفاق افتاده است و برند‌های معروف شروع‌کننده این ماجرا نبوده‌اند و شرکت‌های ناشناخته با سرمایه‌های کم وارد این حوزه شده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو