فونیکسریمکسبهتام

رانندگان اتومبیل سرعت در انتظار حامیان مالی هستند

عصر خودرو- رئیس کمیته سرعت فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با اشاره به اینکه برای فصل بعدی مسابقات برون مرزی آسیایی، جذب حامی مالی بسیار مهم است، گفت: شک ندارم رانندگان ایرانی در این مسابقات پتانسیل کسب سکوی قهرمانی را دارند.

رانندگان اتومبیل سرعت در انتظار حامیان مالی هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «رضا پازند»   اظهار داشت: اعزام ما قطعی نیست، مگر آنکه حامی مالی قوی پیدا کنیم. مسابقات فصل بعد در شروع سال جدید میلادی برگزار می شود و شرایط آن را مهیا کردیم تا رانندگان برای کسب تجربه در مسابقات آسیایی حضور یابند.
    وی ادامه داد: این شرایط شامل حداقل تمرین های آموزشی و عملی و قوانین تئوری مثل پرچم ها و آموزش رانندگی خوب و مطمئن است. تمامی کمیته ها دست به دست هم دادند تا پیشرفت این ورزشکاران چشمگیر باشد.
    رئیس کمیته اتومبیل سرعت با تاکید بر اینکه فدراسیون در رشته های دیگر اعزام داشته اما در رشته سرعت هیچگونه اعزامی نداشته است، عنوان کرد: اگر به مرحله اعزام رسیدیم رانندگانی را که سابقه بسیار خوب و مقام قهرمانی کشوری دارند برای این مسابقات انتخاب می کنیم.
    وی افزود: حداقل 2 راننده به همراه 2 مربی را برمی گزینیم. البته برای این مسابقات 24 ساعته اتومبیل اجاره می دهند. نمی توان با این شرایط مالی خودرو از ایران برد. رانندگان زیر نظر فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (F0A) مسابقه می دهند و ماشین ها یکسان هستند.
    پازند با بیان اینکه شرکت های خودروسازی چون ایران خودرو و سایپا می توانند به راحتی به ما کمک کنند، خاطرنشان کرد: این شرکت ها هرگز حاضر به کمک کردن به ما نیستند. با تولیدی که این 2 کارخانه دارند این رقم حمایت از رانندگان بسیار ناچیز است.
    رئیس کمیته اتومبیل سرعت درباره مسابقات قهرمانی کشوری، خاطرنشان کرد: 30 آذر راند سوم مسابقات سرعت قهرمانی کشورمان در مجموعه پیست اتومبیلرانی ورزشگاه آزادی برگزار می شود. در مجموع پنج راند داریم که این مسابقات سومین راند آن است و در کلاس های استاندارد، جی تی، سوپر جی تی، توربو و کلاس آزاد برپا خواهد شد.
    وی در ادامه با اشاره به اینکه 80 تا 150 نفر شرکت کننده داریم، گفت: تا 28 آذر ثبت نام برای این مسابقات ادامه دارد و شرکت کنندگان از استان های مختلف با معرفی نامه حضور می یابند و پس از آنکه خودروهای آنان تست شد و آماده مسابقه بودند تعداد شرکت کنندگان را اعلام می کنیم.
    پازند در پایان درباره ویژگی های رانندگان برای حضور در این رقابت ها، بیان کرد: رانندگان نمی توانند به صورت انفرادی شرکت کند و حتما باید در استانی که آنجا ورزشکار بوده اند، کلاس های آموزشی و تئوری را گذرانده باشند و امتحان های گواهی نامه ورود به مسابقات پیست را کسب کنند و پس از آن در مسابقات قهرمانی کشور حضور یابند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط