فونیکسریمکسبهتام

با تصویب مجلس

پنج درصد درآمد جرائم رانندگی برای ساخت برنامه تلویزیونی مرتبط با تخلفات رانندگی هزینه می‌شود

عصر خودرو- نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که پنج درصد درآمد جرائم رانندگی برای ساخت برنامه تلویزیونی مرتبط با تخلفات رانندگی هزینه شود.

پنج درصد درآمد جرائم رانندگی برای ساخت برنامه تلویزیونی مرتبط با تخلفات رانندگی هزینه می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر سه شنبه مجلس شورای اسلامی با 119 رای موافق، 41 رای مخالف، 18 رای ممتنع از 213 نماینده حاضر با الحاق یک بند به تبصره 11 لایحه بودجه سال 96 کل کشور موافقت کردند.
    بر اساس این بند الحاقی که به تصویب مجلس رسید: به منظور ارتقاء سطح فرهنگ ترافیکی کشور 5 درصد از ردیف 150101 موضوع درآمدهای حاصل از جرائم رانندگی جهت فرهنگ‌سازی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از طریق تولید و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از تصادفات به سازمان صدا و سیما اختصاص می‌یابد.
    علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این ماده گفت: درصدی به صدا و سیما برای ساخت سریال و برنامه در خصوص فرهنگ سازی و کاهش آسیب‌های رانندگی اختصاص می‌یابد تا چند سریال درست و حسابی در این خصوص ساخته شود.
    نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 148رای موافق، 16رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر با الحاق یک بند به تبصره 11 ماده واحده لایحه بودجه سال 96 کل کشور موافقت کردند.
    نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این بند الحاقی، صندوق تامین خسارت های مدنی را مکلف کردند که از محل ردیف 110000و منابع موضوع این تبصره، علاوه بر تعهدات قبلی خود دیه زندانیان حوادث رانندگی که به دلیل محدودیت سقف تعهدات شرکت های بیمه و صندوق مذکور در زندان به سر می برند و قبل از لازم الاجرا شدن قانون بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب 20 اردیبهشت 1395 زندانی شده اند، را تامین کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط