فونیکسریمکسبهتام

معاون اول رئیس‌جمهور خواستار شد

استفاده از همه ابزارها برای کنترل تلفات بالای جاده‌ای

سامانه‌های هوشمند جاده‌ای فراگیر شود

عصر خودرو- معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید سامانه هوشمند ثبت تخلفات حمل و نقل در بخش ریلی و دریایی هم اجرا شود، گفت: وزارت راه اجرای سامانه‌های هوشمند جاده‌ای را در تمام راه‌های کشور همه‌گیر کند.

استفاده از همه ابزارها برای کنترل تلفات بالای جاده‌ای
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، اسحاق جهانگیری در مراسم بهره‌برداری از 527 دستگاه سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای، اظهار داشت: کاهش تلفات سوانح رانندگی از 27 هزار نفر در سال به 16 هزار نفر رقم قابل‌توجهی است، اما همین رقم 16 هزار نفر کشته در سوانح رانندگی هم رقم بالایی است.

    وی ادامه داد: این حجم بالای تلفات در سوانح رانندگی اخطاری است برای اینکه از همه ابزارها استفاده کنیم تا میزان سوانح و جان باختن افراد در تصادفات کاهش یابد.

    وی استفاده از ابزارهای هوشمند برای کاهش سوانح رانندگی را امری غیرقابل اجتناب دانست و گفت: مردم باید بدانند که عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بیش از آنکه به کسی آسیب برساند، در گام اول به آنها آسیب می‌رساند.

    معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: حضور پلیس برای اعمال قانون و جلوگیری از اقدامات پیشگیرانه در جاده‌ها ضروری است و نصب سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات حمل و نقل خود کمک بزرگی برای پلیس در راستای نظارت بر عملکرد راننده‌ها در جاده، شناسایی متخلفان و معرفی نقاط پرحادثه است.

    معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت: همچنین وزارت راه و شهرسازی باید تقسیمات مدیریتی برای کاهش سوانح رانندگی اتخاذ کند. ما نیازمند آن هستیم که سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات حمل و نقل در همه محورهای مواصلاتی کشور نصب شود.

    جهانگیری اظهار داشت: نیازمند این هستیم که دولت الکترونیک در همه بخش‌ها و خدمات استقرار یابد. باید تلاش کنیم که سامانه‌های هوشمند زودتر در جاده‌ها تکمیل شود و استان‌های دیگر نیز به این سامانه بپیوندند.

    معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: امیدواریم بخش‌های دیگر حمل و نقل نظیر ریل و بندر نیز به این سامانه‌های هوشمند مجهز شوند و حمل و نقل کشور از شرایط بهتری برخوردار شود.

    جهانگیری بیان کرد: در آستانه سفرهای نوروزی هستیم و از مردم می‌خواهیم در راستای سلامتی خود و خانواده، مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو