فونیکسریمکسبهتام

ستاری وارد اتریش شد

امضای قرارداد طراحی و تولید پلت‌فرم خودرو

عصر خودرو- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برای امضای چند قرارداد همکاری در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری از جمله تولید پلت‌فرم خودرو به همراه هیاتی بلند پایه وارد کشور اتریش شد.

امضای قرارداد طراحی و تولید پلت‌فرم خودرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، پرویز کرمی درباره جزئیات سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به اتریش گفت: روز گذشته در دیدار معاون علمی‌وفناوری رئیس جمهور و میتر لهنر؛ معاون صدراعظم و وزیر علوم، تحقیقات و اقتصاد اتریش پنج قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری امضاء شد؛ دو قرارداد و تفاهم‌نامه درباره طراحی و تولید پلت‌فرم خودرو و همکاریهای فناورانه در حوزه مدیریت و توسعه پارکهای فناوری بود.

    امضاء قرارداد همکاری در حوزه انرژیهای نو و نفت

    وی ضمن اشاره به همکاریهای نزدیک دو کشور ایران و اتریش گفت: در این سفر قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری در حوزه انرژیهای نو و نفت میان وزارت نفت کشورمان و وزارت علوم، تحقیقات و اقتصاد اتریش به نیابت از وزیر نفت و قرارداد همکاری در حوزه گردشگری به نیابت از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران به امضاء رسید.

    کرمی افزود: اما مهم‌تر از چهار قرارداد و تفاهم‌نامه یاد شده، امضای قراردادی است که در حضور ستاری و میترلهنر انجام شد که بر این اساس، قرارداد انتقال فناوری پیل سوختی اکسید جامد توسط کارگروه ایرانی متشکل از شرکتهای پارس رایزن، پژوهشگاه نیرو و ستاد توسعه فناوری انرژیهای نو معاونت علمی، منعقد شد.

    دیدار ستاری با فعالان حوزه فناوری و اقتصادی دانش‌بنیان اتریش

    مشاور معاون علمی رئیس‌جمهور همچنین به دیگر برنامه‌های معاون علمی در این سفر اشاره کرد و گفت: ستاری در این سفر با فعالان حوزه فناوری و اقتصادی دانش‌بنیان اتریش نیز دیدار می‌کند و از نزدیک در جریان برنامه‌ها و فعالیتهای آنها در حوزه علم و فناوری  قرار می‌گیرد.

    دیدار معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با نخبگان و ایرانیان مقیم اتریش

    وی با تأکید بر اهمیت جایگاه نخبگان بیان کرد: از دیگر برنامه‌های روز اول این سفر، بازید ستاری از مؤسسه فناوری اتریش (AIT) است که در جریان این بازدید با فعالیتهای علمی و فناوری این مؤسسه آشنا می‌شود.

    کرمی همچنین گفت: در پایان برنامه کاری امروز، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و هیات همراه با نخبگان ایرانی و ایرانیان مقیم اتریش نیز دیدار می‌کنند و از نزدیک در جریان فعالیتهای آنها قرار می‌گیرند.

    تشکیل "کارگروه فناوریهای کارا" بین دو کشور ایران و اتریش

    وی از تشکیل کارگروه فناوریهای کارا بین دو کشور ایران و اتریش خبر داد و گفت: این دو کشور نقشه همکاریهای پنج ساله خود را تدوین کرده‌اند که از سال 2016 شروع شده و تا2021 ادامه خواهد داشت که این سفر در راستای اجرای نقشه راه همکاریهای فناوری انجام شده است.

    در این سفر محمود شیخ زین‌الدین؛ معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری، منوچهر منطقی؛ دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی، سعید سرکار؛ دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، سیروس وطن‌خواه؛ دبیر ستاد توسعه فناوری انرژیهای تجدیدپذیر، سیداحمد رضا علائی طباطبائی؛ مدیرکل دفتر تبادل فناوری معاونت امور بین‌الملل معاونت علمی، عبادالله مولایی؛ سفیر ایران در اتریش، سیدعلی اکرمی‌فر؛ رئیس مرکز همکاریهای فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، حسین احمدی؛ مدیر امور بین‌الملل این مرکز، حمید بیات؛ معاون مدیر کل غرب اروپای وزارت امور خارجه و بیش از 50 نفر از رؤسای شرکتهای دانش‌بنیان و فعالان حوزه فناوری کشور، ستاری را همراهی می‌کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو