فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه وشهرسازی؛

ایمنی جاده‌ها در اولویت اول برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است

اجرای طرح راهداری نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فرودین

عصر خودرو- کشاورزیان گفت: ایمنی راهها اولویت اصلی سازمان است و به دلیل اهمیت این موضوع، در این حوزه هیچ گونه اغماضی نخواهد کرد.

ایمنی جاده‌ها در اولویت اول برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بنابر خبر دریافتی، داود کشاورزیان معاون وزیر راه وشهرسازی در نشست تخصصی معاونین راهداری ادرات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  با اشاره بر اهمیت ایمنی راه ها در اقتصاد و سلامت جامعه  اظهار داشت : ایمنی راهها اولویت اصلی سازمان است و به دلیل اهمیت این موضوع، در این حوزه هیچ گونه اغماضی نخواهد کرد. هر چند ممکن است به دلیل کمبود اعتبارات برخی پروژه ها انجام نشوند اما در بحث ایمن سازی جاده ها هیچ عذر و بهانه پذیرفته نیست و در صورت بروز حادثه به دلیل نقص ایمنی راه ها مسئولیت مستقیم و کیفری آن، حقیقی تلقی شده و متوجه مسئولین خواهد بود. 

    کشاورزیان همچنین از مسئولین ادرات کل استان های کشور خواست تا با درک اهمیت مسئولیت حقوقی خود، در مورد انتخاب پیمانکاران و اجرای پروژه ها دقت لازم را به کار گیرند و تاکید کرد : ادرات راهداری باید با کسب اطلاع از مراکزی مانند هواشناسی پیش از وقوع بحران و حوادث طبیعی، با پیش بینی های لازم و تدابیر به موقع جهت انتقال ماشین آلات و تجهیزات، عملیات  بحران  به ویژه راهداری در فصول سرد سال را مدیریت کنند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی خرید ونوسازی ناوگان و ماشین آلات راهداری و خودروهای  را از دیگر برنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برشمرد و گفت : به منظور نظام دهی به فعالیت های راهداری باید لباس متحدالشکل در عملیات های عمرانی در جاده ها  در سراسر کشور حتی بخش خصوصی اقدام جدی داشت.

    وی فرآیند ادغام بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای را در ماههای اخیر مثبت ارزیابی کرد و تصریح کرد : تمام تلاش و همت  همکاران سازمان در سراسر کشور و دست اندرکاران  بخش  برای ارائه بهترین خدمات  به هموطنان  و استفاده کنندگان از راهها بالاخص در ایام تعطیلات سال نو و سفرهای نوروزی خواهد بود. 

    اجرای طرح راهداری نوروزی از 25 اسفند تا 15 فرودین 96

    عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای نیز با آغاز طرح راهداری نوروزی از 25 اسفندماه تا 15 فرودین ماه از مدیران کل ادارات حاضر در جلسه خواست تا در این فرصت باقیمانده به بازرسی دقیق محورهای تحت نظارت خود پرداخته و نسبت به آماده سازی راهها با اقدامات فوری همچون لکه گیری و ترمیم رویه راهها، اصلاح شانه و شیب شیروانی و علائم افقی و عمومی به ویژه خط کشی ها راهها را پس از بارش های قابل توجه ی که پشت گذاشته شد در دستور کار فوری قرار دهند.

    حسن نیا در بخش دیگری از سخنان خود گفت : امروز شاید یکی از مشکلات اصلی در راهداری و حمل و نقل جاده ای کمبود منابع مالی باشد لیکن مدیریت منابع انسانی موضوعی است که در صورت قرار گرفتن در مجرای صحیح می تواند به بهبود و رشد چشم گیری ایمنی در جاده های کشور بیانجامد.

    وی با اشاره به ادغام سازمان های راهداری و حمل و نقل جاده ای هماهنگی و وحدت جمعی را در پیشبرد برنامه های بخش از نقطه قوت برشمرد و روند ادامه تعامل را در جلب رضایت هموطنان و مسافران مهم دانست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو