فونیکسریمکسبهتام

سهم داخلی‌سازی در خط تولید پژو ۲۰۰۸ چقدر است؟

عصر خودرو- مراسم آغاز به کار خط تولید خودروی ۲۰۰۸ در حالی این هفته انجام خواهد شد که قرار است نخست این محصول به صورت سی بی یو تولید و سهم قطعه ساز داخلی فقط ۶ درصد باشد.

سهم داخلی‌سازی در خط تولید پژو ۲۰۰۸ چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از تسنیم، بهمن ماه سال گذشته بود که همزمان با سفر روحانی قرارداد جدید از سرگیری همکاری‌ ایران خودرو و پژو  نهائی شد به این صورت که با حضور رییس جمهور ، نخست وزیر فرانسه، وزیر صنعت، معدن و تجارت این قرارداد به امضای مدیران عامل دو شرکت خودروساز رسید. ایجاد شرکت مشترک ایرانی فرانسوی با سهامداری 50درصدی هر یک از طرفین مهمترین بخش این قرارداد است که به انتقال تکنولوژی، تولید محصولات جدید و همچنین استفاده از بازارهای صادراتی منتهی خواهد شد.

    در این قرارداد طی 5 سال تا 400 میلیون یورو (451 میلیون دلار) سرمایه گذاری در زمینه تولید محصولات جدید جدید، تحقیق و توسعه انجام خواهد گرفت. تولید مشترک سه نوع خودروی 208، 2008 و 301  در این قرارداد تعریف شده که قرار است در شرکت مشترک"ایکاپ" با سهم پنجاه درصدی هر یک از طرفین با اولویت صادرات 30 درصد از محصولات  انجام خواهد شد. مطابق قرارداد تولید این محصولات از اردیبهشت 96 آغاز می‌شود و این شرکت جدید 200هزار خودرو در سال تولید و روانه بازار می‌کند.

    در حال حاضر بیش از 12 ماه از امضاء این قرارداد می‌گذرد و براساس اعلام رئیس جهمور خط تولید 2008 اسفند ماه امسال رونمایی خواهد شد.  اما هنوز روند داخلی سازی تولید اولین محصول مشترک ایران خودرو و پژو (2008) با مشکلاتی همراه است. براساس اعلام وزارت صنعت و مسئولان ایران خودرو اولین تولید مشترک باید در سال نخست به 40 درصد ساخت داخل برسد ولی هنوز تعامل قطعه سازان کشور و تأمین کننده های زنجیره پژو با کندی همراه است و قطعه ساز داخلی همچنان در کش و قوس دریافت تأییدیه از سوی شرکت پژو برای تولید قطعات محصولات مشترک هستند.

    براساس اخبار رسیده مراسم آغاز خط تولید خودروی 2008 این هفته برگزار خواهد شد اما سوال اینجاست که این خط تولید در نهایت با چه میزان داخلی سازی شروع خواهد شد و سهم قطعه ساز داخلی در تولید مشترک این محصول فرانسوی چقدر است؟

    مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه‌سازان در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم می‌گوید: راه اندازی یک خط تولید نخست به صورت مونتاژ قطعات "سی بی یو" خودرو انجام و سپس با شناسایی ایرادات استفاده از قطعات داخلی انجام خواهد شد.

    وی با اعلام اینکه در حال حاضر برای خودروی 2008 تعاملات و مذاکراتی با سازندگان داخلی و خارجی انجام شده است، افزود: تا جایی که بنده اطلاع دارم بین ایکاپ و قطعه سازان حدود 26 پیش قرارداد منعقد شده است که این میزان تا تابستان به 40 و تا اواخر 96 به 70 درصد قرارداد خواهد رسید.

    دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه در خط تولید یک محصول جدید نخست قطعات تأیید شده مورد استفاده قرار می گیرد، گفت:  هم اکنون محصول 2008 حدود 20 درصد داخلی سازی شده است اما باید گفت سهم قطعه ساز ایرانی در این داخلی سازی حدود 6 درصد و 14 درصد سهم مونتاژ بدنه و رنگ خودرو است.

    بیگلو اضافه کرد: داخلی سازی یک خودرو در فازهای مختلفی انجام می‌شود به عنوان نمونه در محصول 2008 ما دو فاز قطعات حجم و کم ارزش و در فاز دوم قطعات مکانیکال را داخلی کرده و سپس به سایر فاز ها خواهیم پرداخت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو