فونیکسریمکسبهتام

اصلاح گلوگاه‌های ترافیکی برای جابه جایی مسافران نوروزی

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه تا پایان سال جاده ها برای نوروزی ایمن آماده سازی شده اند گفت: در این چند وز باقی مانده ۴۵۰ کیلومتر از گلوگاه هایی ترافیکی که در بزرگراه های سراسر کشور واقع شده اند اصلاح خواهند شد.

اصلاح گلوگاه‌های ترافیکی برای جابه جایی مسافران نوروزی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، خیر الله خادمی  با تاکید بر اینکه این گلوگاه ها بار ترافیکی مسیر های مختلف را کاهش خواهند داد افزود:گلوگاه های مذکور یا به صورت رسمی توسط نهادهای ذی ربط شناسایی شده بودند یا ما با بررسی های خود به صوت غیر رسمی ان ها را در استان های قزوین، چهارمحال بختیاری، کرمان و غیره شناسایی کرده و به رفع آن ها پرداختیم.

    معاون وزیر راه همچنین از بهره برداری تونل یک و نیم کیلومتری آبشار محور هراز در روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار مازندران و نماینده مردم آمل خبر داد و گفت: محور هراز 152 کیلومتر طول دارد و به دلیل ویژگی هایی مانند کوتاه ترین مسیر تهران به استان مازندران، زیبایی بصری و راه های دسترسی راحت به تمام استان یکی از پرترافیک ترین و ساده ترین مسیرهای دسترسی است که هموطنان برای رسیدن به شمال انتخاب می کنند.

    وی افزود: محور هراز  از دو بخش محدوده استان تهران از حد فاصل عوارضی پردیس تا تونل آبشار و از محدوده استان مازندران تشکیل شده است که عملیات اجرایی بخش اول آن در محدوده استان تهران در دست اجرا است.

    تونل آبشار با هزینه بالغ بر 35 میلیارد تومان روز گذشته به بهربرداری رسید

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل هزینه ساخت این تونل را 35 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: طول این تونل 1063 متر است که با راه‌های طرفین به یک و نیم کیلومتر می‌رسد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح این تونل را در رفع گلوگاه‌های ترافیکی محور هراز موثر دانست و گفت: با بهره‌برداری از این تونل ترافیک این محور روان‌تر می شود و مکان یابی آن در گردنه آبشار واقع شده است که مکانی برفگیر پیش از این بود و باعث سرریز شدن بار ترافیکی در محور امام زاده هاشم می شد.

    وی با اشاره به طول 101 کیلومتری محور هراز در استان مازندران گفت: تاکنون 53 کیلومتر در سال‌های 93 و 94 به افتتاح رسیده است که هم اکنون 48 کیلومتر از پروژه ساخت باند دوم محور هراز در دست اجرا است.

    خادمی در مورد سختی های این مسیر نیز به خبرنگار ما گفت: 53 کیلومتر از 101 کیلومتر این محور شامل پل ، تونل ، دیوارهای بلند است که هزینه‌های پروژه را افزایش داده و همچنین کار عملیاتی ویژه ای را شامل می شود.

    معاون وزیر راه با اشاره به اینکه در طول محور مذکور 20 تونل واقع شده که طولی نزدیک به 17 کیلومتر را شامل می شود افزود: در حال حاضر این محور پیشرفتی بیش از 50 درصدی داشته است که این پیشرفت فیزیکی شامل تعریض محور و ساخت باند دوم می شود

    همچنین خادمی در آخر گریزی بر وضعیت و پیشرفت فیزیکی سایر راه ها و کریدور های منتهی با شمال کشور زد و گفت: خوشبختانه پروژه‌های ما برای رفع ترافیک محورهای منتهی به شمال با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی در حال اجرا هستند که یکی از این محورها را که در دست اقدام داریم منجیل به رودبار است که در ادامه آزادراه رشت - قزوین واقع شده و تا پایان سال از  3.5 کیلومتر از این آزادراه با ساخت تونل ، پول و راه جدید زیر بار ترافیک خواهد رفت.

    وی در مورد دیگر محورهای منتهی به شمال نیز گفت: پروژه تعریض محور فیروزکوه در حال اجرایی شدن است و بزودی 5.5 کیلومتر از این پروژه حد فاصل تونل‌های شیرگاه به بهره برداری می رسد.

    همچنین روز گذشته وزیر راه وشهرسازی در افتتاح از پروژه محور هراز گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های محور هراز بیش از 52 درصد است و دست‌اندرکاران آن با فشار زیادی در حال فعالیت هستند.

    عباس آخوندی با اشاره به اهمیت محور هراز در زمان پیک سفرها اظهار داشت: راه‌های منتهی به شمال از پرترافیک‌ترین راه‌های ایران به شمار می‌رود که در مواقع تعطیلی فعال کردن این محورها کمک شایانی به صنعت توریسم و حمل و نقل در کریدور جنوب به شمال می‌کند.

    وی با بیان اینکه تونل آبشار یکی از اولویت‌های ما در محور هراز به شمار می‌رود گفت: این تونل به دلیل اینکه باید با ایجاد آب‌بند، آب از زیر تونل عبور کند از لحاظ مهندسی کار بسیار سخت و پیچیده‌ای بوده است.

    وزیر راه و شهرسازی در ادامه به قطعه بعدی محور هراز حدفاصل تونل آبشار به لاسم اشاره کرد و گفت: این قطعه به طول 5 کیلومتر از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است و امیدواریم تا پایان بهار سال آینده تکمیل شود.

    وی در ادامه با اشاره به قطعه لاسم تا بایجان بیان داشت: تکمیل این قطعه به لحاظ مهندسی بسیار سخت و پیچیده است اما هم اکنون پیمانکار این پروژه مشخص و کار طراحی آن انجام شده است که امیدواریم عملیات ساخت این قطعه نیز در سال 96 آغاز شود.

    این عضو هیات دولت با اشاره به تخصیص اعتبار 670 میلیارد تومانی سفر ریاست جمهوری به مازندران برای محور هراز این اعتبار را برای کل پروژه راه مازندران بیان کرد و گفت: تاکنون از این اعتبار بیش از 100 میلیارد تومان برای محور هراز هزینه شده و در آینده نیز برای بقیه این پروژه تامین مالی خواهیم داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو