فونیکسریمکسبهتام

سردار مهری مطرح کرد؛

نبض جاده‌ها در دستان پلیس

اولویت پلیس، برخورد بدون اغماض با تخلفات حادثه‌ساز است

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: ماموران پلیس و دوربین‌های لیزرگان نصب شده به روی خودروهای گشت به طور کامل نبض جاده‌ها را در دست گرفته است.

نبض جاده‌ها در دستان پلیس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش تصادفات مرگبار در سه روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: با دستور فرمانده ناجا، 4 هزار و 500 نفر از نیروهای بخش‌های دیگر پلیس با هزار و 100 خودرو به کمک پلیس راهنمایی و رانندگی آمدند.

    وی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی با افزایش تجهیزات کنترلی (اضافه کردن 600 دوربین کنترل هوشمند در جاده‌ها) ماموران پلیس و دوربین‌های لیزرگان نصب شده به روی خودروهای گشت به طور کامل نبض جاده‌ها را در دست گرفته است.

    سردار مهری به افزایش سفرها در سه روز گذشته اشاره و پیش بینی کرد: از عصر امروز و فردا شاهد افزایش بیشتر سفرهای نوروزی باشیم.

    وی با اشاره به پیش بینی بارش‌ها و لغزندگی سطح جاده‌ها از رانندگان خواست حتما با وسایل گرمایشی و تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ سفر کنند.

    سردار مهری خواستار رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و صبر و حوصله بیشتر به علت افزایش ترددها شد.

    وی علت 34 درصد تصادفات مرگبار سه روز گذشته را توجه نداشتن به جلو براثر خستگی و خواب آلودگی، 20 درصد به علت سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ و 20 درصد به علت سبقت‌های غیر مجاز بیان کرد.

    سردار مهری برخورد بدون اغماض با تخلفات حادثه ساز را اولویت جدی پلیس دانست و افزود: پلیس اجازه تردد به رانندگان پرخطر را نخواهد داد.

    وی گفت: برخی از رانندگان پرخطر که حرکات نمایشی حادثه ساز یا دو تخلف همزمان مرتکب می‌شوند به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم و خودروی آن‌ها ضمن اعمال قانون تا پایان تعطیلات نوروزی توقیف می‌شود.

    سردار مهری افزود: آن دسته از رانندگانی که از مواد روان گردان و الکل استفاده می‌کنند، خودروی آن‌ها بیش از یک ماه توقیف و تا مبلغ 400 هزار تومان هم جریمه می‌شوند، اما بسته به حکم قضایی جرایم سنگین تری نیز در انتظار آنان خواهد بود.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: در حال حاضر با اعمال نظارت‌های بیشتر و بهره‌گیری از تجهیزات کنترلی به روز شرایط مناسبی در سطح جاده‌های مواصلاتی کشور با وجود افزایش سفرها حاکم است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو