فونیکسریمکسبهتام

۱۱درصد رشد سفر نوروزی جاده ای تا ۵ فروردین

عصر خودرو- معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از افزایش ۱۱ درصدی سفرهای نوروزی جاده ای تا پنجم فروردین ماه نسبت به مدت مشابه پارسال طبق گزارش های دریافتی از سامانه های ترددشمار در جاده‌های کشور خبر داد.

۱۱درصد رشد سفر نوروزی جاده ای تا ۵ فروردین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، طرح نوروزی از بیست و پنجم اسفندماه 1395 در سراسر کشور آغاز شد.
    «عبدالهاشم حسن نیا» درباره میزان تردد جاده ای نیز افزود: با توجه به 10.7 درصد افزایش تردد جاده ای در زمان اجرای طرح نوروزی، بیشترین افزایش زمان سفر نسبت به شرایط عادی در محور چالوس-کرج از ساعت 20 تا 21 پنجم فروردین ماه با 433 دقیقه ثبت شد.
    به گزارش یکشنبه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، وی اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته پنج استان البرز، تهران، قزوین، مازندران و گیلان نیز بیشترین تردد متوسط ساعتی را داشتند.
    وی یادآوری کرد: در چند روز گذشته با توجه به بارش برف و باران در دامنه رشته‌ کوه‌های البرز و زاگرس و سایر نقاط کشور، برخی محورهای کوهستانی برای حفظ ایمنی مسافران بسته شد.
    محور هراز جمعه گذشته (چهارم فروردین) به دلیل بارش شدید برف بسته شد.
    حسن نیا در این زمینه گفت: این محور در مسیر تهران- آمل به دلیل تخلیه بار ترافیکی نزدیک به چهار ساعت بسته و سپس یکطرفه شد و هنگام عصر بار دیگر، گشایش یافت.
    ساعتی پیش شبکه اطلاع رسانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد جاده هراز در استان های تهران و مازندران به علت ریزش کوه بسته شده و عملیات بازگشایی در این محور در حال اجراست.
    همچنین معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تصریح کرد: براساس پیش‌بینی هواشناسی جاده‌ای، یازدهم و دوازدهم فروردین ماه در 6 محور کشور دمای هوا به 6 درجه سانتیگراد زیر صفر کاهش می یابد؛ بنابراین همه نیرو‌های راهداری در محورهای مناطق سردسیر در آماده باش به سر می برند.
    همچنین بر پایه اعلام شبکه اطلاع رسانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اکنون در برخی محورهای استان های البرز، خراسان جنوبی، کرمان، کرمانشاه و لرستان بارش پراکنده باران را شاهدیم.
    توصیه می شود با توجه به لغزندگی جاده ها، هنگام رانندگی در این مناطق سرعت مجاز و نکات ایمنی رعایت شود.
     برای آگاهی وضع راه های کشور می توان با سامانه اطلاع رسانی 141 تماس گرفت.
    طرح نوروزی تا پانزدهم فروردین ماه ادامه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو