فونیکسریمکسبهتام

اخبار ترافیکی نوروز (۱۲۳)

پیش بینی ترافیک سنگین در روز چهارشنبه

هموطنان قبل از ۹ فروردین سفر کنند

عصر خودرو- یک مقام مسئول تاکید کرد: هموطنان تا قبل از روز چهارشنبه برای سفر اقدام کنند زیرا پیش‌بینی شده در روز چهارشنبه حتی مسیرهای خروجی استان تهران و البرز نیز ترافیک سنگینی داشته باشند.

پیش بینی ترافیک سنگین در روز چهارشنبه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، یاسر خالدی، مسئول عملیات سالن مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره به شرایط ترافیکی جاده‌ها تا روزهای ابتدایی دور دوم سفرهای نوروزی اظهار داشت: آمار متوسط تردد ساعتی از ابتدای طرح نوروزی یعنی از 25 اسفندماه تا روز 6 فروردین 96 نشان دهنده رشد 9/6 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

    وی در ادامه به ترافیک روان در مسیر رفت و برگشت آزادراه کرج-تهران اشاره کرد و در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه سفرهای رفت همچنان تا پایان هفته ادامه خواهد داشت،  پیشنهاد می‌شود هموطنان تا قبل از روز چهارشنبه برای سفر اقدام کنند، زیرا پیش‌بینی شده در روز چهارشنبه حتی مسیرهای خروجی استان تهران و البرز نیز ترافیک سنگینی داشته باشند.

    وی با اشاره به  احتمال ایجاد ترافیک در مبادی ورودی و خروجی استان‌ها افزود: در حال حاضر بیشترین میزان ورودی خودرو مربوط به استان‌های گیلان، مازندران، اصفهان، خراسان رضوی و گلستان است.  بنابر این پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده شاهد بار ترافیکی سنگینی در محورهای خروجی این استان‌ها به ویژه در استان‌های گیلان و مازندران باشیم. 

    مسئول عملیات سالن مرکز مدیریت راه‌های کشور از تراکم بار ترافیکی سنگین در مسیر بازگشت محورهای چالوس و هراز خبر داد و گفت: در حال حاضر زمان سفر در محور کرج-چالوس نسبت به حالت عادی 75 درصد معادل 6 ساعت افزایش یافته است و هم اکنون 114 درصد از ظرفیت محور چالوس اشباع شده که سطح سرویس جاده،  14 درصد بیش از حد توان آن است.

    خالدی با اشاره به ترافیک مسیر برگشت محور هراز نیز بیان داشت: علی‌رغم افزایش 40 درصدی زمان سفر در این محور، فقط 80 درصد ظرفیت آن اشباع شده که بیانگر نحوه رانندگی و رفتار ترافیکی غلط رانندگان در ایجاد شرایط نامطلوب است.

    وی تاکید کرد: در محورهای ارتباطای شمال کشور تا حد امکان بین دو خط برانند، از عبور از شانه خاکی خودداری کنند و مهمتر از همه موارد در مکان های تعبیه شده اقدام به توقف کنند تا شاهد پس زدگی ترافیک در محورها نباشیم.

    خالدی با اشاره به پرترددترین محورها در طول طرح نوروزی خاطرنشان کرد: آزادراه‌های تهران-کرج،  کرج-قزوین و تهران-قم با احتساب مسیر رفت و برگشت بیشترین حجم تردد را داشته اند و پر ترددترین استان‌ها نیز به ترتیب استان های البرز، تهران، مازندران، گیلان و مرکزی بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو