فونیکسریمکسبهتام

بررسی تیم های حاضر در فصل ۲۰۱۷ مسابقات فرمول یک؛

فرمول جدید

عصر خودرو- فرمول یک با سرعت در راه است و تیم ها به شدت روی فصل آینده تمرکز کرده اند. شبیه سازی ها با توجه به تغییر رفتار خودروها باید به روزرسانی شوند و کلیه پارامترها با توجه به وضعیت واقعی بهبود پیدا کنند. رانندگان نیز در حال انجام تمرینات سخت برای ارتقای فیزیکی و آماده شدن برای دست و پنجه نرم کردن با شتاب های جانبی و فشارهای بیشتر هستند.

فرمول جدید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، فصل پیش روی، از چند جهت بسیار مهم و قابل تامل است. در درجه نخست تغییر مدیریت در سطح کلان برگزاری رقابتها میتواند تاثیرات خود را تا حدودی نشان دهد. این امر واضح است که تغییر سیستم در این مدت کوتاه امکانپذیر نیست و چند سال برای تسلط بر این رقابتها نیاز است اما لیبرتی میدیا میتواند با تکیه بر تجربه موفق خود، نشانههایی از تغییر را به مخاطبین نشان دهد. همچنین خودروها با توجه به قوانین آیرودینامیکی جدید و تایرهای عریضتر بسیار سریعتر خواهند بود و همچنین از لحاظ زیبایی نیز ارتقا یافتهاند. رانندگان قطعا با شرایط جدید روبهرو خواهند بود و میتوان در مسابقات اولیه، تسلط هر یک را به خوبی مشاهده کرد. در ادامه این مقاله به معرفی کلیه تیمهای شرکتکننده خواهیم پرداخت.

    1- بنز

     

    پیشرانه : مرسدس بنز
    رانندگان
    44-لوئیس همیلتون
    77-والتری بوتاس
    راننده رزرو (تست)  
    هنوز معرفی نشده است.
    تیم مرسدس بنز به عنوان قهرمان قاطع چند فصل گذشته این بار نیز برای پیروزی زودهنگام وارد رقابتها میشود. در پایان فصل گذشته مسئولین این تیم در حالی که برای تعطیلات بین دو فصل مهیا میشدند ناگهان به وسیله شوک خداحافظی رزبرگ وارد دوران مشکل انتخاب راننده جدید شدند که در نهایت از بین گزینههای موجود، والتری بوتاس فنلاندی انتخاب شد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که مرسدس در فصل آتی نیز از برتری گذشته بهره خواهد برد اما نمیتوان پیشرفت سایر تیمها را نیز نادیده گرفت.

     

    2- ردبول

     

    پیشرانه : TAG-Heuer (رنو)
    رانندگان
    3-دنیل ریکاردو
    33-مکس فرشتاپن
    راننده رزرو (تست)
    هنوز معرفی نشده است.

    ردبول از میانه فصل گذشته نشان داد که میتواند جدیترین پتانسیل برای شکست مرسدسها را نشان دهد. این تیم بارها در فصل 2016 رقابتهای نزدیکی را با تیم برتر داشت و حتی در برخی موارد موفق به پیروزی نیز شد. این تیم از ساختار مدیریتی بسیار خوبی در کنار طراح خلاق این تیم یعنی
    Adrian Newey بهره میبرد. همچنین دو راننده این تیم نیز تاکنون نشان دادهاند که از عملکرد بسیار مناسبی برخوردارند و در صورت داشتن ابزار مناسب میتوانند تمام انتظارات را برآورده سازند. ردبول همواره در زمینه توسعه آیرودینامیکی خودرو خود موفق بوده و به نظر میرسد بتواند در این فصل نیز به کمک این المان، تهدیدی جدی برای مرسدسها به شمار آید.

     

    3- فراری

    پیشرانه : فراری
    رانندگان
    5-سباستین فتل
    7-کیمی رایکونن
    راننده رزرو (تست)
    آنتونیو جیووینازی
    انتظارات از فراری همواره بالاست و کارشناسان امید دارند که این تیم به لطف تجهیزات و تجربه بالای خود بتواند رقابت نزدیکی با مرسدسها داشته باشد اما با ورود به عصر توربوشارژرها، فراری بسیار پایینتر از حد انتظارات ظاهر شد. این تیم ایتالیایی از دو راننده با سابقه که مجموعا 4 قهرمانی را در کارنامه خود دارند بهره میبرد و از نظر نیروی انسانی کمبودی حس نمیشود اما یکی از مهمترین مشکلات این تیم در فصل گذشته، قابل اعتماد نبودن خودرو از لحاظ فنی بود و خرابیهای پی در پی باعث شد که این تیم رده دوم را نیز به ردبول واگذار کند. به نظر میرسد فراری نیز با دستانی پر وارد فصل جدید خواهد شد و هر چه در توان دارد به کار خواهد گرفت.


    4- فورس ایندیا

    پیشرانه : مرسدس بنز
    رانندگان
    11-سرجیو پرز
    31-استبان اوکان
    راننده رزرو (تست)
    هنوز معرفی نشده است.
    تیم فورس ایندیا فصل گذشته را به شکلی رویایی سپری کرد. شاید کمتر کسی میتوانست در ابتدای فصل حدس بزند که این تیم خواهد توانست در جدول نهایی مسابقات، بالاتر از ویلیامز بایستد. حتی پرز در پیست باکو آخر هفته بسیار خوبی داشت و موفق به ایستادن در ردیف دوم خط استارت شد. هالکنبرگ نیز عملکرد فوقالعادهای از خود نشان داد و در مجموع فورس ایندیا به تهدیدی برای تیمهای گروه سوم بدل شده بود. این تیم فصل 2017 را با روحیه ای بسیار خوب آغاز خواهد کرد و گویا راه سرعت را یافته است. البته استفاده از موتور مرسدس نیز بیتاثیر نبوده و در رقابتهای شانه به شانه بسیار موثر بوده است.

     

    5- ویلیامز

    پیشرانه : مرسدس بنز
    رانندگان
    19-فلیپه ماسا
    18-لنس استرول
    راننده رزرو (تست)
    پائول دی رستا
    تیم ویلیامز یکی از باسابقهترین تیمهای تاریخ فرمول یک است که از سبک خاص خود برخوردار است و حتی پتانسیل جنگیدن برای سکو را نیز داراست. اما این تیم فصل گذشته را به خوبی سپری نکرد و به دلیل خرابیهای متعدد، نتوانست جایگاه مناسبی به دست آورد. با جدایی بوتاس و پیوستن وی به مرسدس، مدیران این تیم تصمیم گرفتند ماسا را به تیم بازگردانند تا صندلی راننده اصلی مطمئن باشد. لنس استرول نیز این فصل برای نخستین بار به عنوان راننده اصلی در یک تیم فرمول یک فعالیت میکند. وی در فصل گذشته موفق به قهرمانی در رقابتهای فرمولا 4 شده است.

     

    6- مک لارن

    پیشرانه : هوندا
    رانندگان
    14-فرناندو آلونسو
    2-استافل وندورن
    راننده رزرو (تست)
    هنوز معرفی نشده است.
    مک لارن به ریسک پذیرفتن مجدد هوندا برای تامین پیشرانه، چند فصل را تاکنون فدای سعی و خطاهای تیم ژاپنی کرده است و این برای اعتبار مک لارن مناسب نیست. خرابیهای متعدد و افت قدرت خودروهای این تیم باعث شد که راهیابی به مرحله دوم زمانگیری به یک موفقیت بدل شود. اما در چند رقابت پایانی فصل 2016 این رویه بهبود یافت و رانندگان از خودروهایی به نسبت مطمئنتر و سریعتر برخوردار شدند. آلونسو این فصل نیز به کار خود در مکلارن ادامه میدهد اما با خروج باتن، استوفل وندورن به روی صندلی دیگر مک لارن نشست. این راننده جوان فصل گذشته برای نخستین بار در یک رقابت فرمول یک شرکت کرد و موفق به کسب امتیاز شد که در نوع خود بیسابقه بوده است.

     

    7- هاس

     

    پیشرانه : فراری
    رانندگان
    8-رومین گروژان
    20-کوین مگنوسن
    راننده رزرو (تست)
    هنوز معرفی نشده است.
    تیم آمریکایی هاس هرچند فصل گذشته را طوفانی آغاز کرد اما در ادامه فصل نشان داد که تجربه فاکتور بسیار مهمی است و شاید بتوان فصل 2017 را ظهور هاس دانست. این تیم جوان از پیشرانه جدید فراری بهره میبرد و به لطف شاسی دالارا شاید بتواند رقابتی جدی با تیمهای ویلیامز و فورس ایندیا داشته باشد. استبان گوتییرز با امید به پیوستن به تیمی مناسبتر، در اواخر فصل گذشته از این تیم جدا شد اما پس از دوره نقل و انتقالات، او به بازنده بزرگ این رقابت بدل شد و در فصل 2017 حضور نخواهد داشت. رومین گروژان فرانسوی همچنان تشنه پیروزی است و کوین مگنوسن نیز با پیوستن به این تیم میتواند پتانسیلهای خود را نشان دهد.

     

    8- توروروسو

    پیشرانه : رنو
    رانندگان
    26-دنیل کیات
    55-کارلوس ساینز
    راننده رزرو (تست)
    هنوز معرفی نشده است.
    تیم توروروسو در حالی به فصل 2017 وارد میشود که شرایط چندان مناسبی در مقابل فورس ایندیا ندارد و از رقیب خود عقب مانده است. مدیران ردبول از این تیم همواره برای انجام آزمایشها استفاده میکنند. گمانههایی وجود داشت که پیشرانه این تیم برای فصل 2017 به فراری تغییر خواهد کرد اما با اعلام شدن مشخصات خودرو این تیم، رنو به عنوان تامینکننده معرفی شد. دنیل کیات و کارلوس ساینز هر دو رانندگان بسیار خوبی هستند که از سرعت بالایی برخوردارند اما میتوان ساینز را رانندهای تهاجمیتر و پرامید دانست.

     

    9- رنو

     

    پیشرانه : رنو
    رانندگان
    27-نیکو هالکنبرگ
    30-جولین پالمر
    راننده رزرو (تست)
    سرگی سیروتکین
    کمپانی رنو همواره نشان داده است که میتواند به لطف مرکز تحقیقات و توسعه خود، پتانسیل مناسبی را نشان دهد. زمانی که نیکو هالکنبرگ در اواخر فصل از نقل مکان به رنو خبر داد، این مسئله قابل حدس بود که رنو برنامههای خاصی برای فصل 2017 دارد. این تیم با طراحی مجدد پیشرانه خود نشان داد که با فکرهای نو وارد فصل جدید خواهد شد و عملکرد آن قطعا بالاتر از فصلهای گذشته خواهد بود. هالکنبرگ که یکی از رانندگان ناکام رقابتهای فرمول یک است امید دارد بتواند به لطف آپدیتهای رنو، سرانجام به پیروزی دست یابد و تمام کارشناسان بر استعداد و هوش او صحه میگذارند. پالمر نیز رانندهای بینقص و سریع است و میتوان به او تکیه کرد.

    10- سائوبر

    پیشرانه : فراری
    رانندگان
    9-مارکوس اریکسون
    94-پاسکال ورلاین
    راننده رزرو (تست)
    هنوز معرفی نشده است.
    پاسکال ورلاین در فصل گذشته با کسب نخستین امتیاز خود نشان داد که میتواند یک آلمانی لایق در فرمول یک باشد اما در مجموع تیم سائوبر عملکرد چندان قابل قبولی از خود نشان نداد. این تیم با بودجه محدود وارد رقابتها میشود و استفاده مجدد از پیشرانه فراری شاید پیشرفتی را برای آن در پیش نداشته باشد اما در صورتی که فراری فرمول جدید را به خوبی یافته باشد، میتوان انتظار داشت که سائوبر نیز به یک تیم رقابتی بدل شود و بتواند برای کسب امتیاز تلاش کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو