فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور اعلام کرد:

کاهش ۷ درصدی تصادفات فوتی و خسارتی در ایام نوروز

فعالیت ۵۰۰ هزار نفر در طرح ترافیک نوروزی

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور گفت: شاهد کاهش تصادفات فوتی و جرحی در ایام نوروز بوده‌ایم و بر اساس آمار تا روز گذشته، ۷ درصد نسبت به سال گذشته تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی کاهش یافته است.

کاهش ۷ درصدی تصادفات فوتی و خسارتی در ایام نوروز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، سردار تقی مهری صبح امروز در قرارگاه ترافیکی سال 96 اظهار داشت: همانگونه که می‌دانید طرح ترافیکی نوروز با اجرای رزمایش هماهنگ در سطح کشور از 24 اسفند ماه سال 95 شروع شد و تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

    وی ادامه داد: با هماهنگی همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی مانند راهداری، اورژانس، هلال‌احمر و ستاد تسهیلات سفر این طرح به اجرا در آمد و برنامه‌ریزی خوبی شد و حدود 500 هزار نفر در جاده‌ها برای برقراری امنیت، نظم و تسهیلات به هموطنان مستقر شدند.

    سردار مهری افزود: تا کنون شرایط بسیار مطلوب بوده است و این در حالیست که 2 میلیون خودرو به جاد‌ه‌ها اضافه شد و یک میلیون و هشتصد هزار نفر هم نو گواهینامه هستند.

    وی گفت: شاهد کاهش تصادفات فوتی و جرحی در این ایام بوده‌ایم و آمار تا روز گذشته به این ترتیب است که 7 درصد نسبت به سال گذشته تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی کاهش داشته است.

    وی تصریح کرد: با به‌کارگیری تمام نیروها و توان خود خوشبختانه شرایط تصادفات نسبت به گذشته کاهش داشته و این نشان دهنده این است که مردم قوانین و مقررات را بیشتر رعایت می‌کنند.

    سردار مهری گفت: یک تفاوتی امسال با سال گذشته داشت که آن هم بحث بارش باران و برف بوده است که هنوز هم در جاده‌ها ادامه دارد؛ البته این نزولات آسمانی باعث کاهش تردد و کاهش مسافرت نشده است.

    وی افزود: استان‌هایی که بیشترین تردد را داشته‌اند شامل استان‌های تهران، مازندران، قم، گیلان، خراسان رضوی هستند که بیشترین حجم تردد را داشته‌اند.

    رئیس پلیس راهور تصریح کرد: آمادگی کامل داریم تا در دور دوم سفرها و برای بازگشت مسافران، اقدامات و تمهیدات لازم را اندیشیده باشیم تا مردم با آرامش از سفرها باز گردند.

    وی اضافه کرد: امیدواریم در سال 96 با کاهش تصادفات و کاهش تعداد جانباختگان بتوانیم نقش خوبی در اقتصاد مقاومتی داشته باشیم زیرا بهترین سرمایه همین جان مردم است.

    سردار مهری گفت: چند عامل مهم در تصادفات نقش داشته است که شامل عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی هستند که دلیل 42 درصد تصادفات بوده است، سرعت غیرمجاز با 23 درصد و 18 درصد هم سبقت های غیرمجاز بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو