فونیکسریمکسبهتام

اخبار ترافیکی نوروز(۱۹۴)

افزایش ۱۱ درصدی سفرهای نوروزی و کاهش ۸ درصدی تصادفات جاده‌ای

تردد بیشترین مسافر در محورهای مازندران، گیلان و خراسان رضوی

عصر خودرو- معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در تعطیلات ایام نوروز با افزایش ۱۱ درصدی سفر در سطح جاده‌های کشور مواجه شدیم گفت: علی رغم افزایش تعداد سفر، میزان تصادفات جاده‌ای تا ۸ درصد کاهش پیدا کرد.

افزایش ۱۱ درصدی سفرهای نوروزی و کاهش ۸ درصدی تصادفات جاده‌ای
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، عبدالهاشم حسن‌نیا با بیان این که در طول ایام تعطیلات نوروز 96 نسبت به سال گذشته میزان سفر در کشور تا 11 درصد افزایش پیدا کرد اظهار داشت: بیشترین آمار سفر مربوط به هفتم فروردین ماه است.

    وی افزود: توزیع سفرهای نوروزی امسال از بیست و ششم اسفند سال گذشته شروع شد و می‌توان گفت عمده مسافران روز گذشته به سفر نوروزی خود پایان دادند و امروز هم پیش‌بینی می‌کنیم با ترافیک برگشت مسافران نوروزی مواجه شویم.

    معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به استان‌هایی که بیشترین مسافر را پذیرا بودند گفت: استان‌های مازندران، گیلان و خراسان رضوی بیشترین تعداد مسافر در ایام نوروز را داشتند.

    حسن‌نیا افزود: از دیگر نکات قابل توجه سفرهای نوروزی امسال این بود که طول سفر کاهش پیدا کرد و طول سفرهای جاده‌ای چیزی حدود 500 الی 600 کیلومتر بود.

    وی با اشاره به کاهش تصادفات نوروزی گفت: علی رغم این که تعداد سفرهای نوروزی تا 11 درصد افزایش پیدا کرد اما طبق اعلام‌های رسمی پلیس راهور میزان تصادفات در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه درسال گذشته تا 8 درصد کاهش پیدا کرد.

    معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به انتشار اخبار مبنی بر اینکه در ایام نوروز آمار هر 60 دقیقه یک کشته به هر 70 دقیقه یک کشته کاهش پیدا کرده است اظهار داشت: معتقدم این ادعاها مبنای علمی ندارد و ما باید با شاخص و ملاک بین‌المللی میزان و تعداد کشته‌های جاده‌ای را بررسی کنیم.

    وی افزود: باید توجه داشته باشیم که میزان تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز امسال در حالی کاهش پیدا کرده است که شرایط جوی در طول این ایام همچنان زمستانی بوده و روز گذشته هم در جاده هراز و برخی از محورهای کشورمان برفی بوده است.

    حسن‌نیا افزود: همچنین در حالی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است که در طول سال 95، یک و نیم تا دو میلیون خودروی جدید وارد سطح جاده‌های کشور شد که همین موضوع باعث افزایش تقاضای سفر می‌شود.

    وی گفت: همچنین در طول سال گذشته میزان طول جاده های کشور (آزادراهی و بزرگراهی) افزایش پیدا کرد و گره‌های ترافیکی محورهای منتهی به استان‌های شمال از جمله محور هراز، فیروزکوه و منجیل، رودبار باز شد که تمام اینها باعث افزایش سفر در کشور می‌شود.

    وی با اشاره به شناسایی و آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز در طول جاده‌های کشور در سال گذشته به ایلنا گفت: یکی از اقدامات مهم سازمان راهداری، شناسایی نقاط حادثه‌خیز جاده‌های کشور بود که با توجه به اینکه سال گذشته از لحاظ تخصیص بودجه ایمنی راه‌ها سال خوبی را نداشتیم اما نقاط حادثه‌خیز قابل توجهی را رفع کردیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو