فونیکسریمکسبهتام

نقد و بررسی پراید هاچبک ۱۱۱+جدول قیمت

عصر خودرو- خودروی پراید در سالیان اخیر انتقادها و لطیفه‌های فراوانی را با خود به همراه داشته است. اگرچه بسیاری از این انتقادات وارده به این خودرو صحیح است، لیکن پراید هنوز هم یکی از خودروهای پرطرفدار موجود در بازار است و قطعاً این موضوع به خاطر قیمت پایین این خودرو به نسبت سایر خودروهاست.

نقد و بررسی پراید هاچبک ۱۱۱+جدول قیمت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از جام جم آنلاین، پراید برای اولین بار در سال 1372 در ایران تولید شد و همه مدل‌های آن زمان از نوع کاربراتوری بودند. در ابتدا پراید سدان با نام صبا و پراید هاچ بک با نام نسیم در بازار عرضه می‌شد. پس از گذشت سال‌های متمادی پراید هاچ بک امروزی شده، با نام پراید 111 یا سایپا 111 تولید می‌شود. تفاوت عمده این خودرو با مدل‌های قبلی هاچ بک تولیدی در چراغ‌های جلو و عقب، شکل پنجره عقب و برخی موارد جزئی دیگر است. پراید 111 همانند انواع دیگر پراید با توجه به امکانات و آپشن هایی که داشتند، در 5 تیپ مختلف ST، LX، SL، SX و EX عرضه می‌شد، اما به دلیل اجباری شدن ترمز ABS بر روی خودروها تیپ های ST و LX در سال 1391 از رده خارج شدند.

    نقد و بررسی نمای بیرونی

    آنقدر ظاهر انواع خودروهایی که با نام پراید در بازار عرضه می‌شوند برای بیننده تکراری شده است که شاید دیگر لازم به توضیحی راجع به بدنه و نمای ظاهری این خودرو نباشد. البته این زیادشدن انواع مدل‌ها و شباهت فاحش همه انواع مدل‌های پراید به یکدیگر، شاید تشخیص مدل و تیپ آن را در نگاه اول بسیار سخت کرده است. پراید 111 نیز از این مسئله مستثنا نیست، این خودروی سبک دهه 80 میلادی که فقط با تغییر اندک در شکل چراغ‌های عقب و جلو، جلوپنجره، سپر، شکل پنجره عقب و برخی تغییرات جزئی دیگر، به اسم خودرویی جدید وارد بازار می‌شود. البته ظاهراً استحکام ورق بدنه این خودرو نسبت به انواع دیگر پراید تاحدودی تقویت‌شده است.

    نقد و بررسی فضای داخلی

    فضای داخلی با توجه به‌اندازه کوچک کلی این خودرو چندان زیاد نیست اما به دلیل اندازه کوچک صندلی‌هایش، فضای نشستن سرنشینان را می‌توان کافی توصیف کرد. داشبورد و کنسول میانی پراید طراحی ساده و مطابق با انواع دیگر پراید را دارد. داشبورد پرایدهای 111 که اخیراً تولید می‌شوند تغییریافته و با عنوان داشبورد جدید عرضه می‌شود.

    نقد و بررسی رانندگی خودرو

    با اضافه شدن فرمان هیدرولیک کمی به سهولت رانندگی با این خودرو افزوده شده است و البته وزن پایین این خودرو نیز می‌تواند در سرعت و شتاب آن تاثیر گذار باشد که مجموعه این عوامل شاید بتواند مشتری را راضی به خرید این خودرو بکند.

    نقد و بررسی ایمنی

    در میان همه تیپ های پراید 111، ترمز ABS، کیسه هوا راننده و فرمان هیدرولیک جزء موارد و امکاناتی است که می‌تواند متفاوت باشد. البته با توجه به اجباری شدن ترمز ضد قفل ABS و کیسه هوا برای همه خودروها، قاعدتاً پراید نیز نباید از این قاعده مستثنا باشد. همچنین فرمان این خودرو در تیپ های فول تر هیدرولیک است. سیستم قفل مرکزی و ضد سرقت از دیگر امکاناتی است که پراید 111 داراست.

    نقد و بررسی ارزش خرید خودرو

    قیمت کمتر نسبت به دیگر خودروها و همچنین مصرف کم خودروی پراید ازجمله عوامل فروش و تعدد این خودرو در سال‌های اخیر بوده است. این خودرو ازلحاظ ایمنی در سطح پایینی قرار دارد و به همین خاطر رانندگی با سرعت‌بالا با این خودرو می‌تواند به یک نوع بازی مرگ نامیده شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو