فونیکسریمکسبهتام

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ:

عبور از چراغ زرد ممنوع است

جریمه ۲۲۰ هزار تومانی در انتظار متخلفان عبور از خط ایست و چراغ قرمز

عصر خودرو- رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه عبور از چراغ زرد ممنوع است، مگر اینکه خودرو وارد تقاطع شده باشد از جریمه ۲۰ هزار تومانی عبور از گذرگاه عابرپیاده و ۲۰۰ هزار تومانی عبور از چراغ قرمز خبر داد.

عبور از چراغ زرد ممنوع است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، سرگرد علی‌اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ   در خصوص عملکرد رانندگان در هنگام مواجه با چراغ زرد در تقاطع‌ها، اظهار داشت:‌ بنا بر ماده 101 آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی، بند «ب»‌، رانندگان وسایل نقلیه موتوری و خودرو در هنگام مواجه با چراغ زرد احتیاط نباید از خط ایست عبور کنند.

    رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: هنگامی که چراغ سبز به زرد تبدیل می‌شود رانندگان باید در پشت خط ایست توقف کنند مگر آنکه آنچنان به خط ایست یا تقاطع چراغ راهنمایی نزدیک شده باشند که پیش از عبور از خط ایست نتوانند خودرو را متوقف کنند.

    این مقام ارشد راهور تهران بزرگ، فلسفه چراغ زرد را عبور برای کسانی دانست که وارد تقاطع شده‌اند و باید به حرکت خود ادامه دهند تا از تقاطع گذر کنند چرا که نمی‌توانند به صورت دنده‌عقب مسیر را به عقب برگردند.

    سرگرد شریفی در خصوص جریمه رانندگان متخلف اعلام کرد: ما به رانندگان توصیه می‌کنیم که قبل از خط ایست توقف کنند اما چنانچه اگر راننده‌ای بعد از خط ایست یا روی گذرگاه عابر پیاده متوقف شود، جریمه‌ای تحت عنوان تجاوز به گذرگاه عابرپیاده برای وی لحاظ شده و مبلغ 20 هزار تومان باید بپردازد.

    وی با تأکید بر این مطلب که  عبور از چراغ زرد ممنوع است، تصریح کرد: اگر همین راننده چراغ زرد و قرمز را رد کند تحت عنوان عبور از چراغ قرمز 200 هزار تومان جریمه باید بپردازد؛ همچنین نمره منفی نیز برای وی الصاق می‌شود.

    رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به دیگر پرسش فارس مبنی بر تعداد نمره منفی، گفت: برای رانندگان خودروهای شخصی مرتکب این تخلف 5 نمره منفی و برای رانندگان سرویس حمل و نقل عمومی و وسایل نقلیه سنگین 10 نمره منفی اختصاص می‌یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو