فونیکسریمکسبهتام

بصیری پور مطرح کرد؛

تکمیل خطوط مترو مشهد در شورای آینده/احداث ۴ خط مترو

عصر خودرو- نایب رئیس شورای شهر مشهد از احداث چهار خط مترو در این شهر خبر داد و گفت: شورای بعدی باید این خطوط را تکمیل و در نهایت شهر گلبهار را به شهر مشهد متصل کند.

تکمیل خطوط مترو مشهد در شورای آینده/احداث ۴ خط مترو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، غلامرضا بصیری پور در حاشیه بازدید خبرنگاران از آخرین وضعیت متروی مشهد اظهار کرد: قطار شهری مشهد بر اساس طرح جامع حمل و نقل شهری احداث شده است.

    وی تصریح کرد: بر همین اساس چهار خط ریلی برای مشهد پیش بینی شده است که از آن جمله می توان به خطوط یک، دو، سه و چهار اشاره کرد.

    بصیری پور بیان کرد: احداث خط یک از شورای اول کلید خورد و در ادامه نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

    وی تصریح کرد: خطوط بعدی متروی شهر مشهد نیز در شوراهای دوم، سوم و چهارم مورد تصویب و مراحل احداث  این خطوط در دستور کار قرار گرفت.

    بصیری پور ادامه داد: در شورای چهارم و با توجه به معضل حمل و نقل شهر مشهد، اعضا توجه ویژه ای را به توسعه خطوط مترو داشته و بر همین اساس خط دو مترو مشهد نیز به پایان رسید

    وی اضافه کرد: خط سه مترو مشهد نیز بر اساس طرح جامع حمل و نقل شهری بوده ضمن اینکه شورای چهارم پیش بینی های لازم را برای احداث خط چهار در دستور کار خود قرار داده است.

    نایب رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به کمبود واگن برای خطوط مترو مشهد گفت: در این زمینه امیدواریم دولت به تعهدات خود در این بخش توجه کند چرا که ما با مشکل عمده ای در این زمینه رو به رو هستیم.

    وی اظهار امیدواری کرد: شورای بعدی مشهد خطوط مترو شهر را به پایان رسانده و علاوه بر آن احداث خود جدید را در دستور کاری خود قرار دهند.

    بصیری پور همچنین از اتصال شهر گلبهار به مشهد خبر داد و گفت: فاصله این دو شهر حدود 40 کیلومتر بوده که شورای چهارم بنا دارد این دو شهر را از طریق مترو به یکدیگر  متصل کند.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه احداث خط سه مترو شهر مشهد بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت گفت: این در حالی است که هزینه یک سال شهرداری مشهد حدود همین میزان است که امیدواریم دولت یازدهم که تعامل خوبی را با مدیریت شهری مشهد داشته است بتواند اعتبارات لازم را در اختیار شورا قرار داده تا شاهد اتفاقات خوبی در توسعه خطوط مترو در شهر مشهد باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو