فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

شهرداری‌ها اطلاعات دوربین‌های شهری را به صورت خام به ناجا تحویل دهند

عصر خودرو- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شهرداری‌ها تمامی اطلاعات ثبت شده توسط دوربین‌های درون شهری را به صورت خام، مستقیما به سامانه راهور ناجا ارسال کنند.

شهرداری‌ها اطلاعات دوربین‌های شهری را به صورت خام به ناجا تحویل دهند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، نشست مشترک بررسی آخرین وضعیت معاینه فنی خودروهای سبک در کشور و موضوعات مرتبط با سامانه سیمفا ( سامانه یکپارچه معاینه فنی خودرو) با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا و مدیران ذیربط دو مجموعه به میزبانی اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور تشکیل شد.

    مهدی جمالی‌نژاد در این نشست گفت: در این جلسه پس از ارایه گزارش مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور و تبادل نظر در خصوص موضوعات مطرح در آن و همچنین طرح مباحث تخصصی از سوی دو مجموعه، بر حمایت حداکثری از انجام به موقع معاینه فنی تاکید و مقرر شد که سامانه شماره گذاری خودرو راهور ناجا به سامانه سمیع (سامانه ملی یکپارچه عوارض خودرو) متصل شود.

    وی ادامه داد: همچنین اطلاعات خودروها بر اساس ماده(2) آیین نامه اجرایی ماده (8) قانون هوای پاک از سوی پلیس راهور ناجا به سامانه سیمفا ارسال خواهد شد.

    جمالی نژاد افزود: در این جلسه مصوب شد که پیگیری های لازم درخصوص ارسال اطلاعات خودروهای فاقد معاینه فنی نیز کماکان به سامانه پلیس ارسال شود. همچنین شهرداری ها تمامی اطلاعات ثبت شده توسط دوربین های درون شهری را به صورت خام مستقیما به سامانه راهور ناجا، برای اعمال قانون، ارسال کنند.

    رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اظهار کرد: براساس این جلسه همچنین، مقرر شد تمامی شهرداری ها تا پایان سال 1400 نسبت به نصب دوربین ترافیکی جهت ثبت پلاک خودروهای فاقد معاینه فنی و تخلفات خودرویی اقدام کنند.

    به گفته وی، اطلاعات خودروی تصادفی جهت ابطال معاینه فنی خودروهای آسیب دیده نیز باید به سامانه سیمفا ارسال شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط