فونیکسریمکسبهتام

چالش بر سر جمع‌آوری سرعت‌گیرهای خیابانی در انگلیس

عصر خودرو- طرح جمع‌آوری سرعت‌گیرهای خیابانی در انگلیس با هدف مقابله با آلودگی هوا انتقاداتی را از جانب کارشناسان ایمنی در این کشور به همراه داشته و چالش‌برانگیز شده است.

چالش بر سر جمع‌آوری سرعت‌گیرهای خیابانی در انگلیس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، گروهی از فعالان در حوزه ایمنی در واکنش به طرح جمع‌آوری سرعت‌گیرهای خیابانی برای مقابله با آلودگی هوا هشدار دادند که این اقدام برای کودکان خطرساز خواهد بود و پیشگیری از خطر وقوع تصادفات ناشی از رانندگی با سرعت بالا به مراتب بر خطر بلندمدت آلودگی هوا اولویت دارد.

    این در حالی است که به تازگی دولت این کشور اعلام کرده بودجه شوراهای شهری را برای جمع‌آوری سرعت‌گیرها تامین خواهد کرد.

    مقامات دولتی انگلیس معتقدند که وجود این سرعت‌گیرها باعث می‌شود خودروها در فاصله بین دو سرعت گیر با سرعت بیشتری برانند و همین امر منجر به تشدید آلودگی هوا می‌شود.

    آنها در پاسخ به فعالان حوزه ایمنی که جمع‌آوری سرعت‌گیرها را به ویژه برای کودکان اقدامی خطرآفرین دانسته‌اند تاکید کردند: ایمنی عابران و کودکان با استفاده از تجهیزات و اقداماتی دیگر همچون نصب دوربین‌های کنترل سرعت تامین خواهد شد.

    مقامات دولتی تاکید دارند که نصب دوربین‌ برای کنترل به مراتب موثرتر از سرعت‌گیرها خواهد بود.

    دولت انگلیس از اختصاص بودجه‌ای برای جمع‌آوری سرعت‌گیرهای خیابانی خبر داده و سخنگوی دولت اطمینان داده که هیچ تغییری، ایمنی جاده‌ها را به خطر نخواهد انداخت.

      با این حال کارشناسان ایمنی معتقدند که اگر شوراهای شهری اقدام به جمع‌آوری سرعت‌گیرهای خیابانی کنند و اقدامات جایگزین همچون نصب دوربین‌های کنترل سرعت را در نظر نگیرند، جان کودکان هنگام عبور از خیابان و دوچرخه‌سواری به طور جدی به خطر می‌افتد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم