فونیکسریمکسبهتام

ثبت میانگین سرعت خودرو در ۲۶ نقطه از جاده های خراسان جنوبی آغاز شد

عصر خودرو- فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ثبت میانگین سرعت خودرو ها در ۲۶ نقطه از جاده های استان با استفاده از دوربین های ثبت تخلف از هفتم مرداد ماه جاری آغاز شده است.

ثبت میانگین سرعت خودرو در ۲۶ نقطه از جاده های خراسان جنوبی آغاز شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از ایرنا ، سردار مجید شجاع روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 41 سامانه هوشمند کنترل سرعت در محورهای شریانی استان وجود دارد که این سامانه ها تاکنون بصورت آزمایشی، تنها تخلف سرعت لحظه ای را ثبت می کرد اما از هفتم مرداد ماه جاری این دوربین ها علاوه بر این، میانگین سرعت خودروها را محاسبه و در صورت تخلف برگ جریمه صادر می شود.
    وی از رانندگان خواست سرعت مطمئنه را در تردد مسیرها رعایت کنند و گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد تصادفات خسارتی و جرحی در استان افزایش یافته اما تصادفات فوتی نیز 10 درصد کاهش داشته است.
    وی یادآور شد: رانندگانی که سرعت مجاز را در جاده ها رعایت نکنند قطعا با توجه به ثبت میانگین سرعت خودروها توسط سامانه هوشمند باید جریمه سنگینی را پرداخت کنند.
    سردار شجاع، تخلفات حادثه ساز شامل سبقت و سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ را بیشترین عامل تصادفات جاده ای در استان ذکر کرد و افزود: برای حفظ امنیت مسافران با رانندگان خاطی که تخلف حادثه ساز را مرتکب می شوند، برخورد می شود.
    خراسان جنوبی با 9.2 دهم درصد وسعت کشور، 5.5 درصد راه های کشور را دارد و طول راه های استان 17 هزار و 150 کیلومتر است.
    این استان در مسیر تردد استان های سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، خراسان رضوی، سمنان ، اصفهان ، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و افغانستان قرار دارد.
    این استان با 780 هزار نفر جمعیت و 151هزار کیلومتر مربع مساحت سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است.

    ** حمل مواد مخدر مانع از اعزام زائر به حج تمتع می شود
    فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در آستانه سفر زائران خانه خدا به حج تمتع هستیم ،گفت: زائران از حمل انواع مواد مخدر و داروهای آرام‌بخش در این سفر پرهیز کنند.
    وی اظهار کرد: زائرانی که در این سفر مواد مخدر حمل کنند از اعزام آنان به سفر حج ممانعت می شود و افرادی که داروی آرامش همراه داشته باشند جریمه خواهند شد.
    سردار شجاع با بیان اینکه حمل هر نوع موادمخدر به هر میزان در سفر حج ممنوع است، یادآور شد: در این ارتباط اگر زائری برای نخستین بار موادمخدر حمل کند تا پنج سال و برای دومین بار تا 15 سال، ممانعت خروج از کشور دارد و در این زمینه عربستان هیچ عذری از جمله بیماری و کهولت سن را نمی پذیرد.
    وی گفت: زائران توجه داشته باشند که حمل داروهای کدئین دار و آرام بخش در این سفر ممنوع است و در صورت حمل همانند مواد مخدر با آنان برخورد می شود.
    وی افزود: زائران اگر نیاز به داروی خاصی دارند باید به مدیر کاروان‌ اعلام کنند تا نیاز آنان از طریق تیم‌های پزشکی ایران در عربستان تامین شود.
    وی ادامه داد: همچنین زائران از حمل هر نوع داروی گیاهی در این سفر خودداری کنند و نیز سایر خوراکی‌ ها مانند آجیل، آبغوره، ترشیجات و پسته را با خود حمل نکنند.
    فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بر مواظبت زائران از مدارک شناسایی خود در این سفر معنوی تاکید کرد و گفت: از آنجایی که ایران هیچ را رابطه سیاسی و کنسولی با عربستان ندارد اگر مشکلی بوجود آید شرایط سختی خواهد بود.
    ابوالفضل نوفرستی مدیر حج و زیارت حج و زیارت خراسان جنوبی قبل از این اعلام کرده بود، امسال یک هزار و 700 نفر زائر حج تمتع در قالب 12 کاروان زیارتی از این استان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط