فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران:

مترو پنج ماهه به پرند می‌رسد

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: در صورتی که دولت از ما حمایت مالی کند ما خط ۸ را پنج ماهه به پرند می رسانیم.

مترو پنج ماهه به پرند می‌رسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، هابیل درویشی در مراسم افتتاح خط 8 مترو (حد فاصل شهر آفتاب تا شهر فرودگاهی حضرت امام) افزود: این پروژه 50 کیلومتر طول دارد و از حرم مطهر امام(ره) به شهر آفتاب، از آنجا به فرودگاه امام و سپس به شهر پرند می رسد.

    وی با اشاره به تاریخچه خط 8 مترو ادامه داد: این خط در ابتدای دولت نهم بین دو وزارتخانه راه و مسکن تقسیم شد. در سال 91 آقای احمدی نژاد درخواست این پروژه به مترو (قطار شهری تهران وحومه) بازگردانده شود.

    درویشی تصریح کرد: پذیرش این موضوع توسط شهردار در آن برهه زمانی یک ایثار بوداینکه ما مجری طرح باشیم. دولت نهم می خواست این طرح در دولت دهم به بهره برداری برسد و بر این موضوع تاکید داشت.

    وی افزود: ما این کار را به عنوان مجری شروع کردیم. پروژه ای که 12 پست فشار قوی برق، 9 زیرگذر از اتوبان، 100 کیلومتر تونل، 19 دهه پل بزرگ و... دارد؛ پروژه ای که 2 ایستگاه آن هر کدام در 24 هزار متر مربع ساخته شده است.

    درویشی خاطرنشان کرد: سرعت قطار در این خط می تواند تا 120 کیلومتر بر ساعت باشد و با اعتبار اندکی از دولت ما می توانیم نه تنها آن را 5 ماهه به شهر پرندبرسانیم که می توانیم آن را تا قم هم گسترش دهیم.

    وی با اشاره به برخی انتقادات گفت: ما در این پروژه مجری وزارت راه هستیم. این پروژه در وزارت راه قبلی صورتجلسه شده، دردولت دهم تصویب شده و به ما تحویل داده شده است. ما از مشاوران رتبه دار استفاده کردیم و مرحله به مرحله کار را به تایید وزارتخانه رساندیم در واقع ما در مترو «مدیرتر» داشتیم.

    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران  ادامه داد: شما در هیچ کجای دنیا نمی توانید شهری را پیدا کنید که همزمان 100 کیلومتر مترو در آن ساخته شود اما ما این افتخار را داریم.

    وی در پایان  گفت: ما هزار واگن نیاز داریم تا با زیرساخت های موجود توان جابجایی ما به دو برابر وضعیت فعلی برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو