فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان:

سامانه سپهتن برروی همه اتوبوس های برون شهری زنجان نصب شده است

عصر خودرو- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: سامانه سپهتن برروی همه اتوبوس های برون شهری استان زنجان نصب شده است.

سامانه سپهتن برروی همه اتوبوس های برون شهری زنجان نصب شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، ایرج دست نشان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، از نصب سامانه «سپهتن» بر روی همه اتوبوسها و تانکرهای حمل سوخت استان زنجان  خبر دادو گفت: سامانه سپهتن برروی کلیه اتوبوسهای برون شهری استان زنجان نصب شده است.

      وی  اظهار کرد: ازمزایای سامانه سپهتن  ردیابی ناوگان، مسیریابی، ثبت تخلفات سرعت، ثبت تخلفات رانندگی بیش از حد مجاز است و این سامانه هم اکنون در داخل اتوبوس نصب شده و اتوبوس به اولین پایگاه پلیس راه که می رسد، با استفاده از امواج رادیویی، خودش با نرم افزار در نظر گرفته شده در پلیس راه ارتباط گرفته و اطلاعات سفر اتوبوس را تخلیه می کند و همچنین یکی دیگر از مزیت های این سامانه این است که در حرکت از راننده عکس برداری می کند که باعث می شود از وقوع تخلفاتی مانند نبستن کمربند، خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن و صحبت با تلفن همراه جلوگیری شود.

    مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای استان زنجان  یادآور شد: یکی دیگر از مزیت های این سامانه این است که در حرکت از راننده عکس برداری می کند که باعث می شود از وقوع تخلفاتی مانند نبستن کمربند، خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن و صحبت با تلفن همراه جلوگیری شود.

    دست نشان تاکید کرد: ازآبان ماه سالجاری  خودروهایی که این سامانه را نصب نکرده باشند، امکان تردد نخواهند داشت وپلیس راه به شدت باآنان برخوردخواهد کرد.

    وی اظهار کرد: سپهتن مخفف – سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان – است  وسامانه سپهتن شامل یک دستگاه و مجموعه نرم افزارها و ساختارهایی هست که میتواند بصورت یکپارچه با کنترل آنلاین تمامی خودروهای عمومی کشور, رعایت قوانین رانندگی توسط رانندگان را تضمین نماید و کاهش تلفات جاده ای را نوید دهد.

    مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: در استان زنجان نصب این سامانه بر روی کلیه اتوبوسهای برون شهری به تعداد 181دستگاه  اتوبوس‌، انجام گرفته و درحال انجام نصب  این سامانه برروی سواری تاکسی ها و تانکرهای حمل سوخت هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو