فونیکسریمکسبهتام

کارت گارانتی خودروهای وارداتی بازنگری و اصلاح شد

عصر خودرو- معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از اصلاح کارت‌های گارانتی خودروهای وارداتی خبر داد و گفت: مردم چنانچه با اقدامی مغایر آیین نامه اصلاحی روبرو شدند، با شماره تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند.

کارت گارانتی خودروهای وارداتی بازنگری و اصلاح شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از شاتا، وحید منایی با اشاره به عملکرد سازمان حمایت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص اصلاح  کارت‌های گارانتی خودروهای وارداتی گفت : در راستای نظارت بر حسن اجرای مفاد آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو تصویب نامه شماره 7415/ت 51681 ه مورخ 28 فروردین ماه 95 هیأت وزیران و ابلاغیه شماره  148256/60 مورخ سوم مهرماه 1395 وزارت صنعت، معدن و تجارت و به منظور تطبیق نحوه ارایه خدمات پس از فروش توسط شرکت‌های عرضه کننده خودرو با مفاد مندرج در آیین نامه مذکور، این سازمان اقدام به بررسی تعهدات ارایه خدمات پس از فروش(گارانتی و وارانتی) مندرج در کارت‌های ضمانت صادره شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده خودرو کرد.

    وی در ادامه افزود: در این ارتباط کارت دوره ضمانت نمایندگان رسمی دو برند وارداتی که در سال 95 سهم 17 درصدی در بازار مصرف خودروهای وارداتی داشته اند، مورد بررسی واقع و پس از احراز مغایرت‌ها، اصلاح شد.

    منایی با اشاره به مهمترین اصلاحاتی  که در کارت‌های گارانتی خودروهای وارداتی لحاظ شده است، گفت: در این راستا مواردی که تحت پوشش گارانتی قرار نمی‌گیرد، اصلاح و مصوب شد که انجام هرگونه عملیات تعمیراتی، تعویض روغن موتور، تعویض روغن گیربکس یا سرویس های دوره‌ای خارج از عاملیت‌های مجاز شرکت منجر به خارج شدن قطعات و مجموعه های مرتبط از ضمانت شود. البته درکارت گارانتی اولیه انجام تعمیرات و تعویض روغن خارج از عاملیت‌های مجاز منجر به خارج شدن کل خودرو از گارانتی می‌شد.

    وی با اعلام اصلاح متن درج شده در صفحه اول کارت گارانتی با عنوان قضاوت در مورد گارانتی( در صورت اختلاف) که مغایر با ضوابط جاری بود، افزود: تغییر، تعویض و یا تعمیرات ناصحیح، دستکاری و نصب نامناسب منجر به خارج شدن قطعات و مجموعه‌های مرتبط از ضمانت می‌شود.این در حالی است که درکارت گارانتی اولیه اعمال تعمیرات ناصحیح و ... منجر به خارج شدن کل خودرو از گارانتی می‌شد.

    معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با مطرح کردن این موضوع که نصب هرگونه وسیله، قطعه یا متعلقات اضافی که توسط شرکت تأمین نشود، منجر به خارج شدن قطعات و اجزاء و موارد مرتبط از ضمانت خواهد شد، تصریح کرد: .درکارت گارانتی اولیه نصب هرگونه قطعه یا متعلقات اضافی و ... منجر به خارج شدن کل خودرو از گارانتی اعلام شده بود.

    منایی گارانتی قطعاتی مانند تایر خودرو، باتری، لامپ، صفحه کلاچ، تیغه برف پاک کن و ...را  مطابق نظامات آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو معادل نصف مدت زمان حداقل دوره ضمانت (1 سال یا 20،000 کیلومتر) دانست و گفت: به نمایندگان رسمی برندهای مدنظر اعلام شد که نسبت به اصلاح موارد مندرج در کارت گارانتی قبلی و چاپ کارت‌های گارانتی جدید با رعایت شرایط مندرج درآیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو اقدام کنند.

    این مقام مسئول ادامه داد : همچنین درهمین زمینه مراتب پیاده سازی و اجرای اصلاحات مورد نظر در سیستم خدمات پس از فروش شرکت‌های واردکننده یادشده مورد پیگیری و اقدام تکمیلی قرار گرفت.

    منایی خاطر نشان کرد : انجام فرآیند مذکور جهت تمامی عرضه کنندگان خودرو اعم از تولید کنندگان خودروی داخلی و نمایندگی های رسمی واردات خودرو با هدف اجرای کامل قوانین، پیشگیری از وقوع شکایات مرتبط و ارتقاء میزان رضایتمندی مشتریان در دستور کار این سازمان قرار داشته و تحت پیگیری است.

    وی در پایان از مردم خواست با اطلاع از شرایط و تعهدات کارت‌های گارانتی ، چنانچه با اقدامی بر خلاف این ضوابط و آیین نامه اصلاحی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو مصوب 28 فروردین ماه 96 هیأت وزیران روبرو شدند مراتب را از طریق شماره تلفن 124 به سامانه دریافت و بررسی شکایات مردمی این سازمان اطلاع داده تا اقدام قانونی لازم انجام شود .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو