فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به جایگاه پژو ۵۰۸ در مقابل رقبای کره‌ای

شیر فرانسوی، پنجه در پنجه چشم‌بادامی‌ها

عصر خودرو - پس از ‌عرضه پژو ۵۰۸ با مدل ۲۰۱۶ از سوی ایران‌خودرو در هفته‌های قبل، این شرکت هفته گذشته فروش مدل‌های ۲۰۱۷ این خودرو را در تعداد محدود و البته با افزایش قیمت ۶ میلیون تومانی آغاز کرد.

شیر فرانسوی، پنجه در پنجه چشم‌بادامی‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰
  • شیر فرانسوی، پنجه در پنجه چشم‌بادامی‌ها
  • شیر فرانسوی، پنجه در پنجه چشم‌بادامی‌ها
  • شیر فرانسوی، پنجه در پنجه چشم‌بادامی‌ها

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، به همین بهانه و در نوشتار پیش رو، نگاهی اجمالی خواهیم داشت به جایگاه پژو 508 در برابر دو رقیب قدر کره‌ای یعنی هیوندای سوناتا و کیا اپتیما .


طراحی
طراحان پژو در خلق پیکره 508 سعی در تلفیق یک چهره باوقار و لوکس با المان‌های خشن و اسپرت داشته‌اند که می‌توان گفت موفق عمل کرده‌اند؛ به‌گونه‌ای که چهره 508 برای همه رده‌های سنی جذابیت‌های خاص خود را دارد. البته ناگفته نماند که 508های عرضه شده در ایران از تریم اسپرت GT LINE بهره می‌برند که وجود المان‌هایی همچون رینگ‌های زیبای 18 اینچی و خروجی‌های دوگانه اگزوز، بر جاذبه‌های اسپرت آن می‌افزایند. در مقام مقایسه با رقبای کره‌ای می‌توان گفت که هیوندای سوناتا (نمونه‌های موجود در ایران)، چهره‌ای نسبتا لوکس و باوقار داشته و برای میانسالان جذاب‌تر جلوه می‌کند؛ هرچند نمونه‌های فیس‌لیفت‌شده که به‌زودی وارد بازار می‌شوند، می‌توانند این روند را تغییر دهند. کیا اپتیما نیز در نسل جدید خود، بیش از گذشته اسپرت جلوه کرده و برای جوانان دلبری می‌کند و پژو 508 را ازنظر طراحی کاملا می‌توان نقطه تعادل بین این دو محسوب کرد به‌گونه‌ای که همه رده‌های سنی، می‌توانند با چهره آن ارتباط برقرار کنند.

مشخصات فنی
508 با یک پیشرانه 1.6 لیتری در بازار ایران عرضه می‌شود که پیشرانه مذکور به لطف بهره‌گیری از توربوشارژر، قادر است حداکثر قدرت 163 اسب بخار و حداکثر گشتاور 240نیوتن‌متر را تولید کند. این پیشرانه با اتصال به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، ضمن مصرف 6.9 لیتر سوخت در هر 100کیلومتر در سیکل ترکیبی، قادر است شتاب صفر تا صد 8.9 ثانیه و حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت را برای این شیر فرانسوی به ارمغان آورد. در مقابل، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما، هر دو از یک پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی نیرو می‌گیرند که قدرت بیشتری نسبت به پیشرانه توربو پژو 508 تولید کرده اما در گشتاور، قافیه را به رقیب اروپایی خود می‌بازد. همین موضوع باعث شده تا پژو 508 به لطف کشش بالاتر در دورهای پایین پیشرانه، حدود 0.6 ثانیه زودتر از رقبای کره‌ای خود به مرز سرعت 100کیلومتر بر ساعت برسد در حالی که مصرف سوخت آن نیز در هر 100کیلومتر در سیکل ترکیبی، حدود 1.2 لیتر کمتر است.

امکانات رفاهی و ایمنی
هر سه خودرو مورد بحث در بخش امکانات رفاهی و ایمنی به‌قدری کامل هستند که پرداختن به لیست کامل تجهیزات آنها، خود یک مطلب جداگانه را طلب می‌کند. درمجموع، هیچ‌یک از خودروهای مذکور کمبودی در این زمینه نداشته و تنها در برخی موارد جزئی با یکدیگر متفاوتند و این کاملا به سلیقه خریدار برمی‌گردد که به چه نوع آپشن‌هایی بیشتر علاقه دارد. به‌عنوان مثال، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک چهارگانه، هدآپ دیسپلی و ماساژور صندلی‌های جلو، از موارد برتری 508 بر سوناتا و اپتیما محسوب می‌شوند اما در مقابل، رقبای کره‌ای، مواردی همچون گرمکن صندلی‌های عقب، سردکن صندلی‌های جلو و سقف پانوراما را نسبت به 508 بیشتر دارند‌.

سخن پایانی و پیش‌بینی جایگاه در بازار
سال‌هاست که کره‌ای‌ها به لطف مواردی مانند طراحی‌های زیبا و سطح کامل آپشن‌ها، توانسته‌اند بازار سدان‌های متوسط نیمه‌لوکس کشور را در قبضه خود بگیرند و رقابت با آنها به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست اما به نظر می‌رسد که پژو 508 پتانسیل رقابتی بالایی را در خود داشته باشد، چراکه پیشرانه کم‌مصرف و در عین حال توانمندی داشته، لیست تجهیزات آن بسیار کامل بوده و قیمت‌گذاری آن رقابتی است. مهم‌ترین عواملی که می‌توانند سرنوشت 508 را در بازار ایران تعیین کنند، نحوه بازاریابی و خدمات‌دهی ایران‌خودرو به خریداران است که بهتر است ایران‌خودرو تجربه تلخ شکست پژو 407 را سرلوحه کار خود قرار داده و این بار متفاوت‌تر از گذشته عمل کند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو