فونیکسریمکسبهتام

رونمایی از اولین کامیون تمام برقی دنیا

عصر خودرو- شرکت دایملر از اولین کامیون تمام برقی دنیا به نام Fuso eCanter در شهر نیویورک آمریکا رونمایی کرده است.

رونمایی از اولین کامیون تمام برقی دنیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از فارس ، این کامیون متوسط توسط Mitsubishi Fuso از زیرمجموعه های دایملر تولید شده و مسافتی را به طور آزمایشی در شهر نیویورک طی کرد.

    مهم ترین مزیت این کامیون بی سروصدا بودن  آن است؛ این در حالی است که موتورهای دیزلی کامیون ها عموما بسیار پر سروصدا هستند و آلودگی صوتی فراوانی به وجود می آورند.

    مهم ترین رقیب دایملر در این زمینه شرکت تسلاست که به علت عرضه انواع خودروهای برقی نیز شهرت دارد. این شرکت می گوید ماه آینده از اولین کامیون برقی خود رونمایی خواهد کرد.

    حداکثر سرعت کامیون برقی دایملر 90 کیلومتردر ساعت است و قادر به حمل 1800 تا 4000 کیلوگرم بار بر اساس مسافت طی شده و دیگر شرایط محیطی است. این کامیون بعد از هر بار شارژ باتری می تواند مسافتی بین 100 تا 130 کیلومتر را طی کند و در عرض یک ساعت می توان 80 درصد از باتری آن را شارژ کرد. این کار با استفاده از یک باتری 850 ولتی دی سی صورت می گیرد.

    قرار است ظرف دو سال آینده 500 دستگاه از این کامیون های برقی تولید شود. قیمت دقیق این کامیون ها اعلام نشده، اما گفته می شود قیمت آن 15 تا 20 درصد بیشتر از نمونه های مشابه دیزلی خواهد بود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط