فونیکسریمکسبهتام

بررسی جیلی امگرند EC۷ دنده‌ای مدل ۲۰۱۳ در ایستگاه ۷۰ هزار کیلومتر؛

آقای بی‌دردسر!

عصر خودرو- جیلی یکی از آن دسته خودروهایی بود که با ورودش به بازار کشور، ذهنیت منفی برخی ‌افراد را در مورد خودروهای چینی اندکی تغییر داد.

آقای بی‌دردسر!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲:۰۰
  • آقای بی‌دردسر!
  • آقای بی‌دردسر!
  • آقای بی‌دردسر!
  • آقای بی‌دردسر!
  • آقای بی‌دردسر!
  • آقای بی‌دردسر!
  • آقای بی‌دردسر!

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، امگرند EC-7، امگرند RV-7 و امگرند X7 سه محصول این برند در ایران بودند که به ترتیب در کلاس‌های ‌هاچ‌بک، سدان و کراس‌اوور در بازار حضور داشتند و پس از مدتی نه‌چندان زیاد، دیگر خبری از محصولات به‌مراتب با‌کیفیت این برند خودروسازی در خیابان‌های ایران نبود. اما این روزها که پس از گذشت تقریبا نیم دهه، جیلی GC6 ‌ روی خط تولید خودروسازان بم قرار گرفته، فرصتی پیش آمد تا دیدار کوتاهی با یک دستگاه امگرند EC7 مدل 2013 با کارکرد 76 هزار کیلومتر داشته باشیم و وضعیت خودرو را بعد از گذشت 4 سال از عمرش بسنجیم. اما پیش از شروع مطلب لازم می‌دانیم که از همکاری مالک محترم خودرو آقای «مهدی فرومدی» کمال قدردانی را به جای آوریم.

ظاهرشناسی
خودروی مذکور از نوع دنده‌ای مدل 2013 است که طبق اظهار مالک در سال 2015 ترخیص، در آذرماه 1394 تحویل داده شده و تا‌کنون در طی این 3 سال، بیش از 76 هزار کیلومتر را در مسیرهای جاده و شهری گذرانده است. رنگ زرشکی بدنه هرچند که در بازار فروش محبوبیت چندان بالایی ندارد، اما جذابیت بصری خاص خودش را داشته و با وجود جلای نسبتا خوبش، به بهتر‌شدن نمای این خودرو کمک می‌کند. امگرند EC7 به صورت استاندارد از رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچ 6 پره به همراه تایرهای 205 (فاق 55) بهره می‌برد که این چرخ‌ها ظاهری اسپرت‌تر به خودرو می‌بخشد. همچنین شباهت نمای ظاهری این خودرو به محصولات مرسدس بنز و به ویژه C کلاس W204 در جلو و
Sکلاس W221 در عقب، یکی از نکات حائز اهمیت این محصول است.

فضای داخلی، استهلاک و امکانات
امگرند EC7 از حیث کلاس‌بندی در زمره سدان‌های کامپکت قرار می‌گیرد که البته با وجود این، فضای داخلی خوبی را به شما ارائه می‌کند. کابین خودرو پوشیده از چرم مصنوعی با کیفیت مطلوب و پلاستیک فشرده است که حس لوکسی را به شما القا نمی‌کند اما خسته‌کننده هم نیست. در خودروی مورد آزمایش که از تودوزی خاکستری‌رنگ بهره می‌برد، صندلی‌ها پس از این مدت استفاده، دفرمه‌نشده و ساییدگی غیر‌عادی در آن به چشم نمی‌خورد، اما مقداری سر و صدا از بخش‌هایی مثل رودری‌ها، داشبورد و... به گوش می‌رسد. فرمان خودرو از نوع چهار‌شاخه با روکش چرم مصنوعی مشکی‌رنگ است که مجهز به دکمه‌های کنترل سیستم صوتی بوده و البته ارگونومی چندان بدی ندارد. همچنین مبلمان خودرو در شرایط مختلف راحتی و براگیری خوبی دارد، هرچند که جنس چرم آن در دراز‌مدت موجب تعرق شما خواهد شد. بهره‌گیری از کیسه‌های ایمنی سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای و البته ساختار مهندسی‌شده اتاق این خودرو، موجب این شده که EC7 موفق به کسب 4 ستاره ایمنی از موسسه یوروان‌کپ شود و در تصادفات سنگین به میزان 75 درصد از جان سرنشینان محافظت کند. همچنین وجود امکاناتی مثل تنظیم برقی صندلی رننده در 8 جهت، گرمکن شیشه عقب، سنسور دنده عقب، سنسور چراغ، آیینه الکتروکرومیک میانی، شیشه بالابرهای برقی هر چهار پنجره همراه با پاور‌ویندوز، باک بنزین ضد‌انفجار و نشتی با 6 لایه مواد پلیمری مخصوص، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن و تاشوی دستی، سیستم صوتی با نمایشگر 6.5 اینچی و قابلیت پخش DVD و... در این خودرو، آسایش بیشتری را برای سرنشینان فراهم می‌کند.


پیشرانه و نکات فنی
امگرند EC7 از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری 16 سوپاپ با بیشینه توان 138 اسب بخار و نهایت گشتاور 172 نیوتن‌متر بهره می‌برد که با دو نوع جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی به بازار ایران راه پیدا کرد. وزن این خودرو در حدود 1.3 تن است و محور فعال در جلو قرار دارد‌ که با وجود این توان، شتاب و کشش خودرو راضی‌کننده بوده و به جز تاخیر اندک پدال گاز، کم و کسری چندان زیادی در بحث کشش این خودرو دیده نمی‌شود. اما مسئله اصلی اینجاست که فرمان خودرو بسیار نرم بوده و متاسفانه نرمی آن در سرعت‌های بالا هم چندان تغییری نمی‌کند؛ لذا باید مراقب بود که این موضوع در جاده دردسرساز نشود. اما جعبه دنده خودرو با ضرایبی ایده‌آل، کورس لیور نزدیکی داشته که از این رو حس خوبی را به راننده القا می‌کند.

پایان گفتار
طبق اظهار مالک این خودرو از ابتدا تا‌کنون به جز یک مورد تعویض باتری و یک نوبت دسته موتور که شامل گارانتی می‌شد، خرج اضافه دیگری نداشته و تا‌کنون کاملا بی‌دردسر و راضی‌کننده بوده. اما مسئله حائز اهمیت، افت قیمت فاحش این خودرو در طی این سه سال استفاده است! در حال حاضر یک نسخه 2013 دنده‌ای از این خودرو با کارکردی مشابه چیزی در حدود 40-45 میلیون تومان قیمت خواهد داشت و این در حالی است که EC7 در آن زمان حدود 70 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو