فونیکسریمکسبهتام

رشد تیراژ خودروسازان خصوصی

عصر خودرو- خودروسازان نیمه دولتی در شش ماهه نخست سال جاری افزایش ۹/ ۱۷ درصدی تیراژ تولید را تجربه کردند این در حالی است که خودروسازان بخش خصوصی طی این مدت توانستند رشد ۴۵ درصدی را به ثبت برسانند.

رشد تیراژ خودروسازان خصوصی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، طبق آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، پنج خودروساز خصوصی کشور در مجموع 59 هزار و 275 دستگاه انواع محصولات سواری را در شش ماه به تولید رسانده و در نتیجه افزایش تیراژ تولید را تجربه کرده‌اند.

    بر این اساس سهم خودروسازان خصوصی از کل خودروهای تولیدی کشور تا پایان شهریورماه امسال، 8/ 9 درصد برآورد می‌شود. جزئیات آمار اعلامی نشان می‌دهد بیشترین تیراژ در بین شرکت‌های بخش خصوصی، به «مدیران خودرو» رسیده، چه آنکه این شرکت توانسته در شش ماه ابتدایی امسال 32 هزار و 372 دستگاه محصول متعلق به دو برند چری و ام‌وی‌ام چین را در کشور مونتاژ کند. با توجه به این آمار، مدیران خودرو با افزایش 6/ 36 درصدی تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است. بیشترین تیراژ در آمار تولید شش ماهه مدیران خودرو نصیب مدل ام‌وی‌ام X22 شده و کمترین آن نیز به ام‌وی‌ام 315 تعلق دارد. از سوی دیگر «کرمان موتور» نیز که 22 هزار و 510 دستگاه تیراژ طی شش ماه ابتدایی امسال داشته، توانسته تولید خود را نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته حدود 8/ 46 درصد افزایش دهد.

    این شرکت محصولاتی از هیواندیی، جک و لیفان را مونتاژ می‌کند و بیشترین تیراژ در این بین نیز متعلق به جک شاسی بلند مدل S5 است.  بعد از کرمان موتور، «گروه بهمن» با تیراژ سه هزار و 165 دستگاهی‌اش، 6/ 71 درصد رشد تیراژ را تجربه کرده است. این خودروساز در حال حاضر مزدا3 و خودروی چینی بسترن B50 را مونتاژ می‌کند. در بین دیگر شرکت‌های بخش خصوصی اما «خودروسازان‌ بم»  با تولید خودروی جیلی تیراژی 230 دستگاهی  و یکی دیگر از خودروسازان چینی  نیز 998 دستگاه تیراژ داشته است.در نهایت اما «راین خودرو» و «دیارخودرو» هیچ تولیدی در شش ماه امسال نداشته‌اند. راین خودرو پیش‌تر ولیکس که یک خودروی چینی بود را مونتاژ می‌کرد و دیارخودرو نیز مونتاژ محصولات گریت‌وال چین را برعهده داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو