فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ عنوان کرد

سهم ۶۷ درصدی خودروهای شخصی در اشغال معابر

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بر ضرورت تأمین زیرساخت‌هایی همچون پارکینگ عمومی در معابر تهران به منظور کاهش تخلفات و ترافیک تأکید کرد و گفت: سهم خودروهای شخصی در اشغال معابر ۶۷ درصدی است.

سهم ۶۷ درصدی خودروهای شخصی در اشغال معابر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سردار محمدرضا مهماندار در همایش تقدیر از رانندگان نمونه شهر تهران که ظهر امروز در مقر مرکزی پلیس راهور تهران برگزار شد، گفت: حدود چهار میلیون دستگاه خودرو و سه میلیون دستگاه موتورسیلکت در تهران شماره‌گذاری شده است. تهران حدود 9 میلیون نفر جعیت ثابت دارد که با احتساب جمعیت شناور تعداد آن به 12 تا 13 میلیون نفر در روز می‌رسد. در این شرایط و با این جمعیت و خودرو روزانه حدود 20 میلیون سفر نیز در تهران انجام می‌شود.

    وی با اشاره به حوادث رانندگی رخ داده در تهران گفت: سالانه بیش از 600 نفر در حوادث رانندگی تهران جان خود را از دست می‌دهند و حدود 10 برابر این تعداد نیز مجروح برجای می‌مانند که پلیس به دنبال کاهش این آمار است.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های پلیس برای کاهش ترافیک و تخلفات رانندگی، تصریح کرد: نیازمند زیرساخت‌هایی هستیم تا به کمک آن بتوانیم زمینه بروز تصادفات و تخلفات را کاهش دهیم. به عنوان مثال وجود پارکینگ‌های عمومی در نقاط مشخصی از شهر تهران که جمعیت زیادی را به خود جذب می‌کند در زمینه‌ای می‌تواند منجر به کاهش بروز تخلفات و همچنین تصادفات شود.

    وی با اشاره به عوارض و پیامدهای ثانویه حوادث ترافیکی افزود: زمانی که یک تصادف رخ می‌دهد عوارض ثانویه بسیاری دارد که در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، سلامت و... خود را نشان می‌دهد بنابراین با پیشگیری از تصادف می‌توان از پیامدهای این حوادث نیز جلوگیری کرد.

    مهماندار استفاده از خودروهای شخصی در معابر را یکی دیگر از معضلات ترافیکی تهران عنوان کرد و افزود: 40 درصد خودروهای شخصی در جابه‌جایی شهروندان تأثیرگذارند؛ اما این خودروها در ساعات پیک ترافیک 67 درصد معابر را اشغال می‌کنند. یعنی می‌توان گفت که خودروهای شخصی بیشتر از نقشی که در حمل و نقل بر عهده دارند فضای معابر را اشغال می‌کنند.

    مهماندار توجه به ناوگان حمل و نقل عمومی را از دیگر ضرورت‌ها برای حل مشکل ترافیک اعلام کرد و گفت: متروی تهران 1000 واگن دارد اما برای پاسخگویی و تردد 10 میلیون مسافر باید 3000 واگن داشته باشد. در اتوبوسرانی نیز کسری‌هایی وجود دارد.

    وی با اشاره به اقدام موثر پلیس و شهرداری در مدیریت ترافیک اول مهر در پایتخت افزود: امسال در دو هفته اول مهرماه حدود 23 درصد زمان سفر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرد و در عین حال تقاضای سفر نیز افزایش یافته بود که این امر نتیجه همکاری خوب تمام دستگاه‌ها بویژه پلیس، شهرداری و دولت است.

    وی افزود: مشارکت خوب مردم، حضور پررنگ و موثر پلیس در تمام ساعات، تعامل و مشارکت پلیس و دیگر دستگاه‌ها و همچنین مصوبات خوب دولت و شهرداری سبب این دستاورد شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو