فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصر خودرو»

نگاهی به کشنده‌های چینی موجود در بازار؛ چینی‌های وسوسه‌کننده

عصر خودرو- کشنده‌های ارزان‌قیمت چینی هر‌چند قابل مقایسه با نمونه‌های اروپایی بازار نیستند اما با داشتن قیمتی رقابتی، می‌توانند برای خریدارانی که بودجه کمتری دارند، وسوسه‌انگیز باشند؛ خصوصا که این روز‌ها دیگر خبری از آن همه بی‌کیفیتی و اصول غیر‌مهندسی در این خودرو‌ها وجود ندارد و روز‌به‌روز تکنولوژی، پای خود را بیشتر در این خودرو‌ها باز می‌کند.

نگاهی به کشنده‌های چینی موجود در بازار؛ چینی‌های وسوسه‌کننده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این رده قیمتی در کشورمان، محصولات سایپا دیزل، سیبا موتورز، آریا دیزل و ایران‌خودرو دیزل حضور بسیار پر‌رنگ‌تری نسبت به رقبایشان دارند که البته وضعیت ایران خودرودیزل در این بخش از بازار به عنوان اولین تجاری‌ساز تاریخ کشورمان چندان مساعد نیست.

    کشنده دنیز هر چند از ابتدا نمی‌شد برایش موفقیتی متصور بود اما فوتون این شرکت نیز در وضعیتی قرار دارد که اصلا قابل قبول نیست و از آن با توجه به مشخصات فنی خوبش در کنار ظاهر زیبا و نسبتا به‌روزش و نمای داخلی این کشنده که از آکسور نسل سوم گرفته شده است و باید آن را از زیباترین‌های کل بازار کشنده‌های کشورمان بدانیم، انتظارات بیشتری می‌رود.

    سیبا موتورز در این بخش از بازار وضعیت بسیار خوبی دارد تا جایی که مدیران این شرکت به دنبال افزایش سهم محصولات خود هستند که نشان از علاقه خریداران به محصولات این شرکت و کشنده‌های j6 می‌دهد. اگر از دارندگان این کشنده درباره آنها سوال کنیم، اکثرا از خرید خود راضی هستند و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که از خرید کشنده‌های j6 ناراضی باشد. اما این روز‌ها دو رقیب قدرتمند دیگر برای J6 پیدا شده‌اند که یکی C&C480 از شرکت آریا دیزل است و دیگری دانگ فنگ KX480 از سایپا دیزل که هر دو کشنده با دارابودن امکانات بیشتری مثل موتور 480 اسب بخاری و گیربکس اتوماتیک در کنار سیستم تعلیق بادی، تا‌حد بسیار زیادی به مشخصات فنی محصولات اروپایی حداقل روی کاغذ نزدیک شده‌اند و در دراز‌مدت نیز باید عملکرد آنها را بررسی کرد.

    با توجه به شرایط فعلی بازار و قیمت‌ها می‌توان C&C 480 را فعلا بهترین و مناسب‌ترین انتخاب از نظر ارزش پرداختی و مشخصات فنی دانست که با گذشت بیش از 3 سال از حضورش در بازار، اطمینان و اعتماد رانندگان را نیز به خود جلب کرده است و با عرضه دانگ‌فنگ KX با موتور 480 اسب بخاری و نمای ظاهری زیبایش که تداعی‌کننده کشنده‌های سقف بلند اروپایی است، باید شاهد رقابت جذابی بین این دو خودرو باشیم.

    بعد از فروش بالای محصولات دانگ فنگ، بی شک برنده این سال‌های بازار چینی‌ها کشنده faw j6 است که سهم بالایی از فروش کشنده در ایران کسب کرده است.

     

    کشنده دنیز از محصولات شاکمن، گهگاهی در سبد فروش ایران‌خودرودیزل قرار می‌گیرد و سپس محو می‌شود. فوتون این شرکت نیز چندان وضعیت مناسب تری ندارد.

     

    دانگ فنگ KX که البته گهگاهی با نام البرز KX نیز معرفی می‌شود، با  دارا بودن امکاناتی مثل تعلیق بادی، گیربکس خودکار و موتور 480 اسب بخاری می‌تواند رقیبی سرسخت برای دو کشنده معروف این بخش از بازار یعنی faw J6 و سی اند سی 480 باشد.

     

    نویسنده: علیرضا داودی

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو