فونیکسریمکسبهتام

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران خبر داد

استفاده ۵۶ هزار دانش‌آموز استثنایی تهران از سرویس مدرسه رایگان

عصر خودرو- رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران گفت: ۵۶ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه شهر تهران از سرویس ایاب و ذهاب رایگان استفاده می‌کنند که لازم است در این زمینه از شهرداری تهران تشکر کنم.

استفاده ۵۶ هزار دانش‌آموز استثنایی تهران از سرویس مدرسه رایگان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، شهناز کریمی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در برنامه پرسشگر، اظهار داشت: در حوزه آموزش و پرورش استثنایی در تهران از نظر کمیت شرایط خوبی داریم اما از باب کیفیت مطالباتی داریم که به دنبال تحقق آنها هستیم.

    وی افزود: در بحث توانمندی نیروی انسانی در شرایط مطلوبی نیستیم اما تلاش می‌کنیم تا دانش‌آموزان تلفیقی در شرایط بهتری تحصیل کنند.

    کریمی اضافه کرد: 56 هزار نفر از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شهر تهران از سرویس ایاب و ذهاب رایگان استفاده می‌کنند که لازم است در این زمینه از شهرداری تهران تشکر کنم.

    رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی تهران گفت: 600 مدرسه پذیرا (مدارس عادی که دانش‌آموزان استثنایی می‌توانند در آنها ثبت‌نام کنند) و 24 مدرسه پشتیبان در تهران به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خدمات ارائه می‌کنند.

    در ادامه برنامه طلعت کاویان‌پور عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف و نماینده انجمن مرکزی اولیا و مربیان کودکان استثنایی در خصوص مشکلات خانواده‌های دارای فرزند با نیاز ویژه، اظهار داشت: آموزش به موقع خانواده‌ها برای پذیرش و تربیت کودک کم‌توان باید فراهم شود تا آنها از ابتدا بدانند باید چگونه با این کودکان رفتار کنند.

    وی افزود: 70 درصد هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی با سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور است اما بیمه و توانبخشی آنها کامل نیست زیرا توانبخشی باید مستمر باشد.

    کاویان‌پور اضافه کرد: تأسیس یک انجمن مرکزی برای عضویت اولیایی که کودک با نیاز ویژه دارند لازم است تا بتوانند در آن انجمن مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند و خدمت‌رسانی در دسترس همگان قرار گیرد.

    وی تصریح کرد: بزرگترین دغدغه و مشکل پیش‌روی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه پس از تکمیل تحصیلات آنهاست؛ لازم است سازمان بهزیستی، وزارت کار و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تعاونی‌های چندمنظوره برای پذیرش و ایجاد کار برای این دانش‌آموزان پس از فراغت از تحصیل ایجاد کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو