فونیکسریمکسبهتام

در مراسم افتتاح مرکز کنترل سفرهای برون‌استانی دانش‌آموزان عنوان شد:

نظارت ۲۴ ساعته بر اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان

عصر خودرو- رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، در مراسم افتتاح مرکز کنترل سفرهای برون‌استانی دانش‌آموزان گفت: بر اساس این طرح پلیس راهور ناجا به شکل ۲۴ ساعته در حرکت اتوبوس‌های حامل دانش آموزان نظارت خواهد کرد و به این ترتیب پیش بینی می‌کنیم تصادفات مربوط به اتوبوس‌های دانش آموزی تا حد زیادی کاهش یابد.

نظارت ۲۴ ساعته بر اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در مراسم افتتاح مرکز کنترل سفرهای برون‌استانی دانش‌آموزان با اشاره به ارتباط بین آموزش و پرورش، پلیس راهور و سازمان‌های مربوط به ایمنی دانش آموزان، گـفت: توجه اصلی مسئولان باید بربعد آموزش چه در مدارس و چه مربیان متولی جابجایی دانش آموزان در اردوهای خارج از شهر باشد. به همین دلیل باید آموزش‌های خصوصی در اختیار مربیان و دانش آموزان قرار بگیرد تا از بروز حوادث و سوانح پیشگیری کنیم.

    رحمانی با اشاره به اینکه سامانه کنترل رانندگان پیش از این نیز در پلیس راهور در حال فعالیت بود اظهار کرد: در همکاری جدید بین آموزش و پرورش و مرکز کنترل ترافیک استفاده از این فناوری در اتوبوس‌های مربوط به اردوهای آموزش و پرورش نیز به کار خواهد رفت و امنیت دانش آموزان را فراهم می‌کند.

    وی در پایان، افزود: بر اساس این طرح پلیس راهور ناجا به شکل 24 ساعته در حرکت اتوبوس‌های حامل دانش آموزان نظارت خواهد کرد و به این ترتیب پیش بینی می‌کنیم تصادفات مربوط به اتوبوس‌های دانش آموزی تا حد زیادی کاهش یابد.

    عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور نیز که در این نشست خبری حضور داشت با اشاره به طرح مشترک بین پلیس و معاونت پرورشی آموزش و پرورش، گفت: قرار است در کنار این سامانه برنامه آموزشی مدونی آماده شود که شامل آموزش مدیران، معاونان و مربیان پرورشی است که مسئولیت برگزاری اردوهای دانش آموزی را بر عهده دارند.

    وی با اشاره به اهمیت آموزش خود دانش آموزان در پیشگیری از حوادث مربوط به اردوهای دانش آموزی تصریح کرد: این برنامه مدون قرار است در سامانه آموزش و پرورش بارگذاری شود تا خود دانش آموزان نیز با مطالعه آن با مجموعه اقداماتی که لازم است در این اردوها رعایت کنند آشنا شوند.

    وی با اشاره به بار روانی زیادی که حوادث مربوط به دانش آموزان بر جامعه تحمیل می‌کند اظهار کرد: خانواده‌ها می‌توانند با اعتماد به سیستم نظارتی جدیدی که برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است اطمینان خاطر بیشتری کسب کنند اما در عین حال دانش آموزان نیز باید اقدامات ایمنی نظیر بستن کمربند ایمنی را رعایت کند.

    در بخش دیگری از این نشست داوود محمدی نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه برنامه ریزی باید قبل از برگزاری اردوهای دانش آموزی انجام شود، تاکید کرد: مسئولان باید نیروهای آموزشی و تربیتی را در اردوهای دانش آموزی استفاده کنند که اطلاعات لازم و توانایی حل مشکلات را در مواقع ضروری داشته باشند.

    وی با اشاره به اینکه سامانه مذکور در جهت افزایش امنیت دانش آموزان نقش موثری خواهد داشت تصریح کرد: بعد از حادثه کشته شدن دانش آموزان استان هرمزگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از نهادهای مسئول سوال کرد تا نسبت به این حادثه ریشه یابی و آسیب شناسی کند و در نهایت تلاش کرد تا از گزارش‌های رسیده برای برگزاری هر چه ایمن‌تر اردوها استفاده کنند.

    محمدی در ادامه با اشاره به گزارش‌های کتبی که از نهادهای مسئول در اختیار مجلس قرار گرفت، اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش این است که فضایی را آماده کند تا خانواده‌ها بتوانند با اتکاء به اعتبار امنیت تضمین شده توسط آموزش و پرورش دانش آموزان خود را به این اردوها بفرستند.

    وی با اشاره به لزوم برطرف شدن اشکالات مربوط به آئین‌نامه اردوهای مدارس ادامه داد: در این مورد دستورات لازم توسط وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده و در نتیجه این تلاش‌ها امروز شاهد افتتاح مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش آموزی هستیم.

    وی در پایان با تاکید بر اینکه برگزاری اردوهای دانش آموزی تنها مربوط به یک سازمان و یا نهاد نیست، تصریح کرد: اردوها تنها توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار نمی‌شوند و به همین دلیل لازم است تا همه سازمان‌ها و نهادهای دخیل وظایف خود را به درستی در این باره انجام دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو